Aeroportul Internațional Henri Coandă, cea mai mare autogară aeroportuară din România, inclus în clasasmentul aeroporturilor europene cu cea mai mare creștere a numărului de pasageri, îi umilește pe oamenii de afaceri. Cel puțin asta a susținut, ieri, Rareș Măcinică, director general al Lagermax AED România, în cadrul conferinței “Transporturi și Infrastructură”, eveniment organizat de revista Capital, la care a fost prezent și ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc.
Rareș Măcinică a precizat că deseori călătorește cu avionul de pe aeroportul Otopeni spre diverse orașe mari din România pentru a participa la întâlniri de afaceri. El s-a declarat nemulțumit de serviciile oferite de aeroportul Henri Coandă referitor la parcarea exterioară și drumul lung pe care trebuie să-l parcurgă pe jos până la terminalul de plecări interne.
“Ca simplu utilizator de servicii de avion, la Aeroportul Henri Coandă există o parcare exterioară care este o adevărată umilință din punctul nostru de vedere”, a spus Măcinică. El a menționat că autoritățile tot discută de proiecte fanteziste, precum autostrăzi suspendate, care ar putea fi interesante la un moment dat, însă aeroportul Otopeni nu este capabil să ofere servicii minime.
“Eu ca manager călătoresc des cu avionul și sunt nevoit să-mi pun un costum și pantofi să pot participa la întâlnirile de afaceri pe care le am în țară. Vă propun să mergem o dată când plouă sau când ninge la parcarea exterioară. Trebuie să parcurgi aproape un kilometru pe jos până să ajungi la terminal. Cred că și acest lucru ține tot de infrastructură”, a spus managerul Lagermax AED România.
El a venit chiar și cu o soluție: “se poate face o pasarelă de la parcare, unde să-ți lași mașina, până la aeroport, așa încât să ajungi la terminal fără să te ningă sau să te plouă. Sau o parcare acoperită. Este un aeroport internațional foarte important în Europa și după cum am observat este în creștere continua a numărului de călători”, a spus Măcinică.
În primăvara anului trecut, Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti a fost inclus pe locul al patrulea în topul european al aeroporturilor care au înregistrat cea mai mare creştere a traficului aerian în primul trimestru al anului 2016, la categoria aeroporturilor cu 5 – 10 milioane de pasageri pe an. Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti a înregistrat, în primul trimestru al anului 2016, un trafic aerian de 2.140.750 pasageri şi 23.719 mişcări de aeronave (aterizări şi decolări). Faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, numărul pasagerilor care au tranzitat AIHCB în februarie 2016 a înregistrat o creştere de 18,4%. Evoluţia numărului de pasageri pe Aeroportul Henri Coandă devansează semnificativ tendinţa generală de 7,8%, înregistrată la nivel european. Aeroportul Henri Coandă a înregistrat, de asemenea, şi o creştere a numărului de mişcări de aeronave, depăşind şi la acest capitol trendul european, care a atins 4%. Astfel, în primul trimestru din 2016, numărul mişcărilor de aeronave pe AIHCB a crescut cu 10,1% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.
Tot anul trecut, în luna noiembrie, Compania Aeroporturi București a anunțat că a finalizat lucrările de reparaţii la structura rutieră a pistei de decolare/aterizare nr. 1 a Aeroportului Internaţional Henri Coandă Bucureşti. În aceeași lună, Fluxul de plecări de la Aeroportul Internaţional Henri Coandă a fost suplimentat cu două noi linii de control. Reprezentanții companiei menționau atunci că, în urma noilor măsurilor, timpul mediu de aşteptare la controlul de securitate, în orele de vârf, a fost redus la 15 minute, şi doar punctual acesta atingând 20 minute.
Citiți și: An record pentru aviația românească
Prin aeroporturile româneşti au trecut anul trecut peste 16 milioane de pasageri, cu aproximativ o cincime mai mulţi decât în 2015. Evoluţia pozitivă a economiei, dar şi numărul mai mare de turişti străini sau starea încă departe de a fi satisfăcătoare a infrastructurii de transport terestru au contribuit toate la acest trend.
Tot în 2016 a mai avut loc o premieră: Aeroportul Henri Coandă din Otopeni a trecut pentru prima oară de pragul de 10 milioane de pasageri la începutul lunii decembrie a anului trecut şi atunci se estima că până la finele lui 2016 traficul de pasageri ar putea ajunge la 11 milioane. „Începând din luna ianuarie 2017, vom trece la o categorie superioară, cea a aeroporturilor cu un trafic cuprins între 10 şi 25 milioane de pasageri pe an, şi este posibil, dacă se păstrează acest ritm, ca într-un an sau doi să depăşim aeroportul din Budapesta“, spunea, în decembrie 2016, Valentin Iordache, directorul de comunicare al CN Aeroporturi Bucureşti.