Cum puteți încărca facturile în sistemul RO e-Factura?

Descoperiți pașii esențiali pentru încărcarea facturilor în sistemul RO e-Factura! Aveți nevoie de semnătură electronică? Este necesar să vă înregistrați în SPV? Nu știți cum puteți autoriza programul de facturare pentru e-Factura? Toate aceste întrebări își găsesc răspunsul în acest articol, unde am detaliat pe scurt procesul pentru a putea utiliza eficient sistemul RO e-Factura.

1. Obțineți certificatul digital calificat

Obțineți certificatul digital calificat pentru semnătură electronică pe token sau în cloud, ambele sunt valabile și funcționează. Îl achiziționați de la o firmă autorizată. Vă recomandăm achiziționarea semnăturii electronice de la certSIGN, susținătorul acestui program gratuit pentru RO e-Factura, de aici.

2. Ȋnrolare in SPV

Vă înregistrați în SPV pe pagina oficială ANAF, accesând Servicii online > Înregistrare utilizatori > Spațiu privat virtual > Înregistrare persoane juridice > Persoane juridice > Înregistrare utilizatori persoane juridice > Înregistrare utilizatori cu certificat digital.

Completați formularul de înregistrare. Încărcați documentul de confirmare, pe care îl obțineți de la firma de unde ați achiziționat semnătura electronică. Încărcați arhiva ZIP cu următoarele documente:

  • Pentru administrator – carte de identitate, act constitutiv, ambele scanate și semnate electronic;
  • Pentru împuternicit – carte de identitate, împuternicire notarială, ambele scanate și semnate electronic;

Veți primi un e-mail de la ANAF conținând un cod de validare. În termen de 2-5 zile, veți primi pe e-mail confirmarea înregistrării în SPV de la ANAF.

3. Autorizați programul de facturare

În programul gratuit de facturare pentru RO e-Factura, urmați acești pași:

Configurați aplicația accesând meniul „Configurare”, apoi „Integrări” și selectând „e-Factura”. Autorizați „accesul aplicației la SPV”.

RO e-Factura

RO e-Factura

RO e-Factura

a) Dacă aveți semnătură proprie, faceți clic pe prima imagine. Se va deschide o fereastră în care apăsați butonul roșu „Autorizează Aplicație Facturis” și confirmați cu semnătura validă pe acel calculator, apoi apăsați OK.

RO e-Factura

b) Dacă nu dețineți semnătură proprie și utilizați semnătura altei persoane de la un alt calculator, faceți clic pe a doua imagine.

Se va deschide o fereastră în care veți primi un link de autorizare. Copiați acel link și trimiteți-l pe e-mail persoanei care deține în calculator o semnătură valabilă, înregistrată în SPV pentru CUI-ul respectiv. Persoana care primește linkul va face clic pe el și va apăsa butonul roșu „Autorizează Aplicație Facturis”, confirmând cu semnătura validă pe acel calculator, apoi va apăsa OK.

RO e-Factura

În acest moment, programul Facturis Online este autorizat să trimită facturile emise în SPV al ANAF, să primească mesajele trimiterilor și alte mesaje din SPV și să descarce automat facturile primite de la furnizori.

RO e-Factura

Trimiterile se fac din secțiunea Documente, apoi Facturi. Selectați facturile dorite și apăsați butonul e-Factura.

RO e-Factura