Compania Facebook a anunţat ieri că împreună cu U.S. Department of Labor va lua măsuri prin care să scadă rata de 9,1% a şomajului în Statele Unite, prin social media.
Proiectul presupune, cel mai probabil, punerea la punct a unui sistem de monitorizare şi promovare a job-urilor disponibile şi de simplificare a raporturilor angajat-angajator. Iniţiativa are şanse reale de succes, ţinând cont că mulţi angajatori preferă deja să recruteze prin intermediul Facebook şi nu prin intermediul unor reţele destinate strict recrutării, respectiv LinkedIn, de pildă.
Ca parte a iniţiativei, Facebook a lansat deja "Social Jobs", un nou portal care furnizează utilizatorilor numeroase materiale educaţionale şi instrumente ajutătoare din partea Department of Labor şi a unor asociaţii şi agenţii preocupate de problema şomajului în ţară. Facebook a mai promis că va publica proiecte de cercetare privind modul în care angajatorii şi angajaţii folosesc social media în procesul de angajare.
Serviciul la care lucrează compania va fi unul accesibil, rapid, activ şi gratuit. Facebook va intra inevitabil în concurenţă directă cu LinkedIn şi Monster.com, odată ce serviciul de recrutare va fi lansat.
Sursa: Mashable