Cum îşi aleg românii automobilul

Cel mai important criteriu, pentru români, la achiziţionarea unui autoturism este consumul mediu, conform unui sondaj realizat pe site-ul ivox.ro.

Cele mai importante criterii în achiziţionarea unui autoturism sunt consumul mediu (68.3%), dotările (45.8%), tipul de combustibil (45.6%), opţiunile de achiziţie disponibile (39.2%) şi motorizarea (38%).

Rezultatele diferă faţă de cele obţinute în urmă cu patru luni la sondajul “Calitatea produselor şi serviciilor auto”, când datele scoteau în evidenţă faptul că cele mai importante aspecte sunt opțiunile de achiziţie disponibile (pentru 22.9% dintre respondenţi), cutia de viteze şi tipul de transmisie (pentru 12.9%), capacitatea cilindrică şi brandul (pentru 10% dintre participanţii la sondaj).

Un motiv posibil al discrepanţei obţinute se datorează faptului că în prezent majoritatea cumpărătorilor de maşini sunt mult mai atenţi la caracteristicile autoturismelor şi la costurile indirecte pe care acestea le presupun, datorită scumpirii carburanţilor.

În schimb, atunci când vine vorba despre achiziţionarea unui autoturism second-hand, cele mai importante criterii de alegere sunt consumul mediu (68.7%), costurile de întreţinere (61.5%), dotările (47.8%), anul de fabricaţie (47.5%) şi kilometrajul (45.3%).

Cei mai mulţi indivizi optează pentru achiziţionarea unui automobil cu motor diesel (57.9%), în timp ce 26,9% optează pentru cele pe benzină. În ceea ce priveşte metoda de achiziţie, 26.9% dintre respondenţi ar dori să cumpere o maşină nouă, cu plata integrală, iar un procent identic ar dori să cumpere o maşină second-hand, prin sistem leasing, rate sau alt program de achiziţie de la un  dealer autorizat al mărcii.

58% dintre participanţii la sondaj declară că în viitorul apropiat doresc să achiziţioneze un automobil, singuri sau împreună cu familia.

Pentru achiziţionarea autoturismului dorit majoritatea respondenţilor (82.6%) ar fi dispuşi să cheltuiască până în 15.000 euro. 25.3% dintre respondenţi sunt dispuşi să aloce sub 5.000 euro, 38.4% între 5.001 şi 10.000 euro, iar 18.9% între 10.001 şi 15.000 euro.

Mărcile de automobile cele mai des întâlnite în rândul respondenţilor sunt Dacia (23.3%), Volkswagen (16.6%), Opel (11.5%), Renault (7.9%), Ford (6.7%) şi Skoda (5.3%). Majoritatea participanţilor la cercetare s-au declarat în mare măsură mulţumiţi de maşinile pe care le deţin, 41.4% dintre ei afirmând chiar că sunt complet mulţumiţi. Acest procent creşte semnificativ în rândul celor care deţin Volkswagen, 53.7% dintre aceştia fiind complet mulţumiţi de maşinile pe care le deţin.

Cei mai importanţi factori în decizia de a cumpăra un automobil Volkswagen au fost raportul calitate-preţ (22.6%), confortul (14.5%), siguranţa (14.5%) şi fiabilitatea (14.1%) automobilelor aparţinând acestei mărci.

76.3% dintre participanții sondajului ”Criterii pentru alegerea autoturismului”, realizat pe siteul ivox.ro, consideră că protestele şoferilor legate de scumpirea carburanţilor sunt complet justificate. În opinia lor, cei mai importanţi factori care au dus la creşterea preţurilor carburanţilor sunt lacomia „benzinarilor” (53.1%), creşterea accizelor (36.2%) şi creşterea TVA de la 19% la 24% (35.9%). La studiu au participat 5.928 de persoane.
Citiți și Merită să mai ai maşină pe motorină?