89% dintre turiștii de circuite declară că decizia de cumpărare le este influențată de prieteni și de review-urile din social media și 75% dintre turiști recomandă cunoscuților excursia făcută și agenția de la care au cumpărat-o.

Turiștii de circuite sunt persoane interesate de istorie, cultură, tradiții și obiceiuri locale, au vârsta cuprinsă între 40 și 70 de ani, au venituri medii și peste medie, studii superioare, sunt foarte interesați să exploreze, arată un studiu realizat de turoperatorul Cocktail Holidays în rândul turiștilor care preferă acest gen de vacanță.

Pentru alegerea vacanței se informează pe internet, de la prieteni, de pe Facebook și sunt influențați în decizia de cumpărare de recomandările prietenilor/familiei, de review-urile pozitive, 89% dintre ei, dar și de complexitatea programului, notorietatea agenției. Toți pun accent pe calitatea serviciilor (transport, cazare, masă), buna organizare a circuitului, informarea prealabilă oferită de agentul de turism, asistența turistică de calitate și informațiile oferite la destinație, profesionalismul ghidului.

Aproximativ 75% dintre ei recomandă cunoscuților excursia făcută și agenția de la care au cumpărat-o.

„Vorbim de oameni dornici de cunoaștere și de explorare a destinațiilor, indiferent că sunt circuite sau sejururi. Sunt turiști care au înțeles avantajele unor programe de tip circuit organizate în grup, care beneficiază în permanență de serviciile unui ghid și de consultanță la destinație, mai ales că programele noastre includ cele mai importante puncte de atracție”, declară Dan Goicea, manager Cocktail Holidays.

Circuitele includ cele mai importante obiective turistice de pe traseu, a căror poveste este aflată la destinație, sunt programe realizate cu avionul, în mai multe țări, și includ cazări la hoteluri de 4 și 5 stele.

„În spatele oricărui circuit este o muncă imensă pentru realizarea programului în detaliu, de la rezervarea biletelor de avion și a camerelor de hotel la intrările la obiectivelor turistice. Faptul că se rezervă imediat ce sunt lansate ne arată și că sunt programe extrem de căutate, și că realizăm produse apreciate“, precizează Dan Goicea.

Pentru acest sezon, Cocktail Holidays estimează o creștere cu 10% a numărului turiștilor de circuite.

Brandul Cocktail Holidays a apărut în urmă cu 26 ani, compania care îl deține, Prompt Service Travel Company, fiind înființată în 1993. Anual organizează circuite culturale, istorice, tematice, dar și vacanțe în destinații exotice precum Sri Lanka, Thailanda, Cuba.