Discuția a adus în atenția publicului un domeniu mai puțin cunoscut, însă unul cât se poate de interesant. Diana Stafie a vorbit în cadrul podcastului despre abilitățile pe care o persoană trebuie să le aibă în această meserie de foresight, dar și despre deschiderea companiilor pentru acest serviciu.
Abilități esențiale pentru succesul în foresight
Întrebată despre calitățile și abilitățile pe care o persoană trebuie să le aibă pentru a practica această meserie, Diana Stafie a precizat: „În primul rând, ceea ce cred că pe mine m-a ajutat foarte mult, a fost partea aceasta de educație. Există programe universitare care te ajută să te pregătești în acest domeniu. Cred că aceste programe reprezintă un diferențiator al meu față de alți profesioniști de pe piață. Plus că, pe lângă faptul că mi-au dat autoritatea în domeniu, pentru mine a fost și un proces foarte important prin care a trebui să trec, eu venind de la un om care a lucrat mai mult în zona cantitativă și de finanțe, într-o zonă în care ne bazăm foarte mult pe trenduri posibile, pe anticipare, imaginație.
Când discuți aceste lucruri cu copiii, ei sunt plini de imaginație și este absolut normal. Ei bine, când mergi la un public adult, să ai workshop-uri cu oameni din corporații care sunt adulți, noi nu stăm și ne imaginăm lucruri așa toată ziua. Și atunci noi trebuie să creăm niște contexte în care le permitem, măcar din când în când, să își și imagineze. Eu cred că este important ca fiecare dintre noi, pe jobul pe care îl avem, să exploatăm și prezentul, dar ce spun este că, din când în când, este bine să explorăm și viitorul.”
În ceea ce privește serviciile oferite la Future Station, Diana a punctat concret câteva dintre acestea. „În general mergem pe trei direcții. Una se duce în direcția aceasta de competențe de viitor, să ne pregătim pentru realități viitoare. A doua, și poate cumva cea mai importantă, a fost integrarea, tot ce înseamnă mindset în procesele strategice. Și al treilea este partea aceasta de dezvoltare a unei culturi orientate spre viitor, unei capabilități de adaptare.”
Cum pandemia a influențat deschiderea companiilor
Totodată, ea a vorbit și despre deschiderea pe care companiile din România o au asupra acestui serviciu. Mai mult decât atât, Diana a mărturisit faptul că pandemia de Covid-19 a venit în avantajul lor. „Sunt din ce în ce mai deschise. Nu știu cum o să sune acest lucru, însă pe noi pandemia ne-a ajutat. Poate nu din motivele din care îmi doream eu și poate mai mult din anxietate decât din dorința de a explora și de a fi „future ready”. În pandemie, gradul de incertitudine a crescut, s-a vorbit destul de mult despre scenarii, și atunci popularitatea „scenario planning” a crescut și atunci ne-a fost mai ușor. Deci, eu zic că momentan suntem din ce în ce mai bine.
De asemenea, Diana Stafie a menționat că echipa sa este formată din cinci oameni, fiecare având ramura sa de interes.
Ediția integrală a podcastului poate fi urmărită AICI.