Prezentă pe Tumblr ca "Iceland Wants to Be Your Friend" (Islanda vrea să-ţi fie prietenă), dar şi pe Twitter şi pe Facebook, oficialii ţării urmăresc să facă din Islanda o destinaţie turistică "prietenoasă".
Campania "Inspired by Iceland 2011" (Inspirat de Islanda), de pildă, i-a încurajat pe cetăţeni să devină ghizi turistici şi să le
arate turiştilor împrejurimile, într-o manieră autentică. Pe parcursul campaniei, preşedintele însuşi, Ólafur Ragnar Grímsson, îi invita pe turişti la domiciliul său, unde îi servea cu clătite, frişcă şi dulceaţă de rubarbă.
Un Guvern accesibil
Guvernul Islandei îi îndeamnă pe cetăţeni să comenteze online şi să ofere feedback pentru propunerile cu privire la noua constituţie. Un bun exemplu că acest sistem funcţionează este acela că actualul preşedinte a hotărât să candideze din nou, numai după ce mii de cetăţeni au semnat o petiţie online în acest sens, la scurt timp după ce acesta anunţase că nu intenţionează să mai candideze.
"Aflaţi în plină criză financiară, am realizat că aceasta nu este doar de ordin economic sau financiar, ci este şi de ordin politic, social şi juridic. Dacă ajutăm naţiunea să-şi recâştige puterea, nu este suficient să o facem prin clasicele instrumente de natură economică şi financiară. Aveam nevoie de o abordare democratică diferită", a declarat Ólafur Ragnar Grímsson. La scurt timp, un document care îi încuraja pe cetăţeni să îşi exprime opiniile circula online. Demersul a fost iniţiat şi era pe deplin susţinut de preşedintele Islandei.
Campania din 2011 a fost una de succes, ţinând cont că turismul a crescut cu 20% în Islanda, potrivit cifrelor transmise de agenţia Hauksson of Nordiac eMarketing pentru anul 2011. În plus, mai multe linii aeriene şi-au exprimat interesul de a organiza zboruri către capitala Islandei.