Procesul de cumpărare se află în mâinile clientului, iar comercianții trebuie să creeze experiențe personalizate și orientate către oameni, dacă vor să fie cei care le captează atenția în mijlocul unui ocean de mărci și agenți de publicitate.
Atunci când companiile au o înțelegere cuprinzătoare a cumpărătorului lor ideal, pot lua decizii mai bine informate cu privire la media, mesaje și momentul potrivit.
Ce este un public țintă
Publicul țintă (buyer persona) se referă la grupul specific de consumatori care este cel mai probabil să dorească produsul sau serviciul tău și, prin urmare, la grupul de persoane care ar trebui să vadă campaniile tale publicitare. Publicul țintă poate fi dictat de vârstă, sex, venit, locație, interese sau o multitudine de alți factori.
În funcție de ceea ce vinzi, publicul țintă poate fi de nișă sau mai larg. Oricum ar fi, este important să îți definești și segmentezi publicul țintă pentru a determina mesajele creative care vor rezona cu acesta și pentru a identifica canalele pe care le preferă.
Cum îți definești publicul țintă în 5 pași?
Pasul 1: Supune unui sondaj baza actuală de clienți
Sondajele sunt foarte subestimate, deși, atunci când sunt folosite cu întrebări eficiente, pot oferi o mulțime de date pentru identificarea publicului țintă.
Pasul 2. Efectuează studii de piață și identifică tendințele
Determină unde există „găuri” în servicii pe care produsul tău le poate umple. Analizează tendințele pentru produse similare pentru a vedea unde își concentrează eforturile, apoi concentrează-te mai mult pe valoarea unică a produselor tale.
Pasul 3. Analizează concurenții
Specialiștii în marketing pot învăța multe dacă se uită la concurenți pentru a vedea cui vând în mod obișnuit și cum procedează aceștia.
Pasul 4. Creează personaje
Crearea de persoane este o modalitate excelentă de a pătrunde în segmentele specifice care alcătuiesc publicul țintă. Acest lucru este util mai ales dacă există un produs care se adresează unei largi pături de consumatori.
Pasul 5. Definește cine nu este publicul tău țintă
Încearcă să fii specific în a determina cine este și cine nu este publicul tău țintă. Știind acest lucru, vei evita să aloci bani publicitari unor segmente care nu vor da randament.
Beneficiile cunoașterii publicului țintă
În calitate de agent de marketing, înțelegerea publicului țintă este vitală. Aceste informații vor defini fiecare plan și strategie de marketing. Este important să se evidențieze faptul că, fiecare client este unic și, pentru fiecare, soluția de Performance Marketing trebuie gândită aparte și personalizată complet!
Astfel, cunoașterea audienței permite construirea relațiilor și o comunicare mai eficientă. Pot fi dezvoltate creativități care să se adreseze unor persoane specifice și pot fi dezvoltate mărci care coincid cu interesele și valorile celor care au cele mai mari șanse să cumpere produsul.
Acest lucru este deosebit de important într-o perioadă în care consumatorii se așteaptă ca fiecare reclamă să fie personalizată și foarte bine direcționată.