Prin urmare, este necesară o reevaluare a valorilor din sistemul de educație românesc, prin încurajarea curiozității naturale a omului față de cunoaștere și dezvoltarea motivației intrinseci, atrag atenția specialiștii de la Intuitext. Astfel, pentru a alege și chiar a excela în domenii precum Ingineria sau Matematica, elevii ar trebui susținuți pe toată durata parcursului educațional prin instrumente de învățare adaptate profilului lor. Și asta încă din primii ani de școală. Tot mai des, se discută despre importanța jocului în învățare și despre îmbinarea ludicului cu educația pentru a încuraja o atitudine pozitivă a copiilor în raport cu școala. „Jocul își găsește locul în orice lecție. Elementele de joc se află presărate și îmbinate printre elementele de învățare pentru a face învățarea mai plăcută și a elimina oboseala. De multe ori elevii mei constată cu regret cât de repede trec orele de curs când activitățile de învățare conțin elemente ludice, care sunt preferatele lor“, spune Iuliana Drăgan, specialist Intuitext în educație și profesor pentru învățământul primar.
În ultima perioadă, sistemul de educație din România a permis pătrunderea unor metode alternative de studiu: CD-uri, manuale digitale sau chiar platforme online de învățare. „Manualele alternative au făcut pasul cel mare spre o educație modernă, spre lecții în care activitatea tradițională este completată cu materiale în format digital. Educația în școală nu se mai poate face doar cu tabla, creta și o planșă didactică. Animațiile, experimentele, explicațiile, filmele didactice, jocurile interactive conținute de softurile educaționale reprezintă viitorul, ele dovedindu-și eficiența în învățare.
În ceea ce privește platformele online de învățare, astfel de materiale sunt vitale pentru un învățământ de calitate într-o școală a secolului în care trăim, când digitalizarea a pătruns rapid în orice domeniu al vieții noastre. Noi, cadrele didactice trebuie să eliminăm conservatorismul, care încă ne mai încearcă, și să privim înainte spre metode interactive de predare, specifice erei digitale. Activitățile de învățare (pentru elevi, dar și pentru părinți) propuse de produsul de învățare Școala Intuitext, de pildă, sunt pe placul meu, deoarece sunt originale, de calitate, relevante, frumos prezentate, foarte instructive“, susține specialistul Intuitext.
Din fericire, conform unui studiu condus de Intuitext, 41% dintre învățători folosesc manualul digital la clasă, iar 80% dintre cadrele didactice consideră că această resursă educațională este utilă. Motivul pentru care procentul învățătorilor care predau cu ajutorul manualelor digitale este de numai 41% (în condițiile în care acesta este gratuit) ar fi lipsa dotărilor din școli.