Virgil Popescu a explicat astăzi, după ședința de Guvern care este procedura prin care românii își pot recupera banii în cazul în care au primit facturi eronate la energie. Ministrul a precizat că furnizorii sunt obligați să facă acest lucru, altfel riscă amendă.
Ministrul Energiei, a declarat miercuri, după ședința de Guvern că românii care au primit facturile greșit trebuie să facă reclamație la furnizor. Virgil Popescu a precizat că dacă suma depășește 100 de lei aceasta va fi returnată, iar dacă nu se va scădea la următoarea factură.
Furnizorii sunt obligați să respecte măsura
„ANRE ne-a comunicat că a intrat în control la marii furnizori şi mă bucur că se face odată lumină în aceste cazuri. Procedura există. Reclamaţie la furnizor. Furnizorul are posibilitatea să returneze banii dacă suma este peste 100 lei. Dacă suma este sub 100 lei, atunci se scade din factura următoare. Dacă furnizorul nu face acest lucru, reclamaţia se duce la ANRE şi ANRE rezolvă acest lucru. Toţi furnizorii care au întocmit facturi eronate vor trebui obligaţi şi cu amendă şi să le storneze să nu perceapă penalităţi şi le vor şi face corespunzător”, a spus ministrul.
Virgil Popescu anunță măsuri ferme
În ce priveşte noile măsuri ce vor fi aplicate de la 1 aprilie, ministrul a spus că, în afară de măsurile anunțate privind reducerea TVA, se vor lua măsuri ferme și în privința furnizorilor care au emis facturi greșite.
„Avem o serie de măsuri în lucru pe care vrem să le adoptăm săptămâna viitoare. Mă refer la toate măsurile deja anunţate, cele privind reducerea TVA de la 19 la 5%, la schemele de sprijin care vor fi aplicate de la 1 aprilie pentru toţi consumatorii casnici, la scheme de ajutor pentru IMM-uri şi mai multe industrii precum cea alimentară, vom lua măsuri de sprijinire şi a altor industrii. Vom lua măsuri ferme şi faţă de furnizorii care nu au întocmit facturile corespunzător, vom introduce neperceperea de penalităţi şi imposibilitatea debranşării. Venim cu un pachet de măsuri care vor ajuta românii să treacă peste această perioadă de volatilitate a preţurilor”, a spus ministrul.
„Toţi cei care au întocmit facturi greşite au obligaţia să le storneze şi să le refacă. Toţi furnizorii vor fi obligaţi, cu amendă, să le storneze”, a adăugat Popescu.
„Vom aduce imposibilitatea debranşării nu doar pentru consumatorii vulnerabili, cum e prin legea 259”, a adăugat Virgil Popescu.