Cum momesc dezvoltatorii imobiliari clienţii de Sărbători

Puşi la colţ de criza economică, dezvoltatorii imobiliari au căutat metode dintre cele mai variate pentru a încheia într-o notă mai optimistă un an extrem de dificil. Aşa că şi-au pus creativitatea la încercare, iar rezultatul a fost surprinzător. Ţine-ţi familia aproape şi beneficiezi de un discount de 5% pentru trei sau mai multe apartamente cumpărate. Aceasta este oferta de sărbători a companiei Be Igloo. Tot în această perioadă, clienţii primesc banii înapoi de la pr

Puşi la colţ de criza economică, dezvoltatorii imobiliari au căutat metode dintre cele mai variate pentru a încheia într-o notă mai optimistă un an extrem de dificil. Aşa că şi-au pus creativitatea la încercare, iar rezultatul a fost surprinzător.

Ţine-ţi familia aproape şi beneficiezi de un discount de 5% pentru trei sau mai multe apartamente cumpărate. Aceasta este oferta de sărbători a companiei Be Igloo. Tot în această perioadă, clienţii primesc banii înapoi de la programul rent to buy dacă se răzgândesc sau nu primesc creditul de la bancă.

„Ştim că perioada sărbătorilor de iarnă nu este una prolifică pentru vânzarea de imobiliare, dar am simţit nevoia să-i premiem cumva pe cei care iau această decizie în această perioadă”, explică Nimrod Zvik, director de marketing Be Igloo, divizia de vânzări a fondul norvegian de investiţii Romania Invest. Cu toate acestea, reprezentantul companiei susţine că nu aşteaptă rezultate extraordinare.

Decizie cu „raţiune afectivă”

O perioadă de graţie de trei luni la plata ratelor şi eşalonarea în două tranşe a avansului. Aşa sună oferta magazinului de locuinţe Benevo. Cu un avans de 5%, clienţii se pot muta imediat. Încă 5% urmează a fi achitat în martie, când începe şi plata ratelor.

“Decizia a avut două raţiuni – una de business şi una afectivă. Pentru că vine Crăciunul, pentru că este o sărbătoare pe care în mod tradiţional o petrecem acasă alături de cei dragi, pentru că sunt câteva sute de mii de bucureşteni care nu au o locuinţă proprie, credem că cel mai frumos cadou pe care îl putem face clientilor noştri este să îi ajutăm să se mute în casa lor de Crăciun, cu un efort financiar mai mic. Celălalt motiv este unul de planificare internă. Numărul de tranzacţii în lunile de iarnă este în general redus.”, explică Daniela Iosif, Sales&Marketing Coordinator Benevo.

Plăteşti un avans, semnezi contractul de vânzare-cumpărare, apoi pleci la ski în Alpi. Oferta companiei Good Residence este valabilă pentru18 clienţi şi constă într-un sejur de şase zile pentru două persoane: cazare cu demipensiune, într-o cameră dublă, la un hotel de trei stele într-o localitate din Alpi, la alegerea clientului, bilete de avion dus-întors şi skipass. Valoarea premiului este de 1.500 de euro.

„Considerăm că sezonul de iarnă este unul propice pentru acest tip de promoţie. Este decembrie şi oamenii se gândesc la vacanţe, la cadouri, la cei dragi. Prin promoţia noastra sperăm să atragem interesul celor deja interesaţi de achiziţionarea unei locuinţe şi să le reamintim că la începutul fiecărui an este un moment bun pentru decizii importante”, a declarat Mădălina Dumitru, project manager Good Residence.

Clienţii de astazi aşteaptă să primeasca ceva în schimb

Vitan Platinum Towers a lansat pe 3 decembrie o ofertă pentru cumpărătorii apartamentelor de trei şi patru camere. Cu un avans de minimum 25%, cei care vor un apartament cu trei camere din cadrul ansamblului rezidenţial vor beneficia de un discount de 25.000 de euro şi un loc de parcare gratuit. La un apartament de patru camere, clienţii au de ales între mobilarea şi utilarea bucătăriei, sistem de aer condiţionat, living room şi dining room mobilate sau boxă.

„Profilul cumpărătorului s-a schimbat faţă de acum doi ani, când se cumpărau apartamente fără a se ţine cont de promoţii, mai ales că acestea aproape nu existau. Clienţii de astazi sunt mult mai selectivi şi aşteaptă să primeasca ceva în schimb. Ţinta noastră cu această campanie este să vindem 10 apartamente”, a declarat pentru Capital.ro Valentin Tănase, vicepreşedinte Platinum Group.

Un alt dezvoltator, mai creativ, a apelat la sensibilitatea părinţilor. Astfel, Green City a organizat o petrecere tematică pentru copiii clienţilor. Denumit sugestiv “În căutarea lui Moş Crăciun”, evenimentul avea două roluri: să-i distreze pe cei mici, dar şi constituia prilej pentru a vizita casele din cadrul ansamblului rezidenţial de lângă Bucureşti. Alături de clienţi, au fost invitaţi să pornească în căutarea lui Moş Crăciun 40 de copii şi tineri de la Fundaţia Motivation.

„Cu toţii l-au cautat pe moş în ansamblul rezidenţial, la restaurant, la sala de fitness, la sere şi la gradiniţă şi din fiecare loc au plecat cu săculeţii plini de cadouri pentru ca, la final, sa cânte şi să danseze alaturi de spiriduşi şi de craciuniţe în restaurantul ansamblului. Copiii de la Motivation au primit cadouri de la… un moş verde”, a explicat Cristina Chiriac, reprezentanta fundaţiei.

Cei care vor să-şi achiziţioneze una dintre case până la finele anului pot beneficia de reduceri de până la 41.000 de euro, dar şi de amenajarea grădinii de către echipa Green City Garden. Totodată, doi sau mai mulţi prieteni care cumpără case în aceeaşi zi vor avea o reducere de 1.000 de euro, respectiv 1.500 de euro.

„Având în vedere faptul că de la 1 ianuarie 2010 Green City va diminua discounturile acordate pentru achiziţionarea unei case, este firesc să promovăm ultimele zile în care potenţialii cumpărători pot beneficia de discountul de peste 30.000 de euro de la pretul de catalog.  Campania Final de promoţie a început în data de 1 decembrie 2009 şi se constată deja un interes crescut al cumpărătorilor pentru produs. Chiar dacă majorarea preţului este justificată şi de un up-grade al produsului (includerea unor finisaje suplimentare, amenajări suplimentare), cumpărătorii sunt atraşi de posibilitatea de a beneficia de un preţ bun”, a declarat Carmen Petcu, directorul de comunicare al companiei Green City.

Dacă promotia “Semnează contractul pentru o casă şi primeşti automat o excursie în Alpi” se va incheia pe 28 februarie 2010, ceilalţi dezvoltatori au ales ca termen limită sfârşitul acestui an.

Ce s-a vândut prin promoţiile de Crăciun?

Deşi nu au aşteptări mari în privinţa promoţiei lansate, reprezentanţii Be Igloo au vândut în această perioadă două apartamente în Militari. Valoarea acestora este de circa 80.000 de euro. Compania a vândut din martie anul acesta, momentul înfiinţării, şi până acum, 45 de apartamente.

Până în prezent au fost vândute 150 de locuinţe din cele 356 existente în prima fază de dezvoltare a ansamblului Green City. Carmen Petcu susţine că deocamdată nu se pot cuantifica reuşitele promoţiei la nivel de vânzări, întrucât petrecerea a fost organizată pe 12 decembrie.

La două săptămâni de promoţie, Benevo a vândut două apartamente de două camere şi a semnat un contract de închiriere pentru o garsonieră. Promoţia de Crăciun a magazinului de locuinţe include apartamente din trei proiecte rezidenţiale: Green Lake, Primăvara şi Cosmopolis. Până acum, compania a vândut 85% din unităţile livrate şi a încheiat o serie de intermedieri.

În cadrul complexului Vitan Platinum Towers, au fost vândute 80% din cele 313 locuinţe construite. În luna decembrie, compania a vândut 10 apartamente prin noua promoţie.

Dacă ceilalţi competitori au mai multe unităţi vândute, momentan în cadrul ansamblului Good Residence nu există locatari. “Nu am încercat să vindem şi apoi să construim. Având finanţare proprie ne-am hotărât să terminăm mai întâi casele şi apoi să le oferim potenţialilor cumpărători. Casele vor fi gata în ianuarie 2010 aşa că, începând de la 1 decembrie, am pornit promoţia”, a explicat Mădălina Dumitru.

Pentru a vedea lista completă a preţurilor oferite de dezvoltatori, click aici