Cum obţii cel mai bun preţ pentru o poliţă RCA

La sfârşit de an majoritatea paginilor de internet ale brokerilor de asigurări sunt împânzite cu oferte care garantează cel mai ieftin RCA. În fapt, aceste garanţii sunt simple strategii de marketing pentru atragerea clienţilor, deoarece societăţile de asigurare practică acelaşi preţ de vânzarea atât pentru clienţii finali, dar şi pentru intermediari (agenţi sau brokeri).

Ceea ce contează în obţinerea unui preţ mai bun pentru o poliţă RCA este discount-ul pe care brokerul de asigurare sau agentul îl poate face din comisionul încasat de la societatea de asigurare. Astfel, clienţii interesaţi de achiziţonarea unei poliţe RCA trebuie să treacă cu vederea peste ofertele garantate şi să se intereseze de discount-urile pe care brokerii le-ar putea oferi.
Concluzia? Singura garanţie pe care un client o va avea că a obţinut un preţ bun pentru o asigurare RCA va fi atunci când obţine cel mai mare discount din piaţă.
Dacă poliţa conţine erori brokerul plăteşte
În cazul unor date inexacte introduse în poliţa RCA, oricare ar fi ele, clientul trebuie să solicite plata daunei, deoarece societatea de asigurare se va îndrepta împotriva agentului/brokerului/asistentului. Erorile brokerului vor fi preluate de poliţa de răspundere civilă profesională a acestuia, care este obligatorie. Pentru a-şi putea desfăşura activitatea brokerul trebuie să aiba un contract de asigurare de raspundere civila profesională în vigoare, a cărui valoare să fie de 1.500.000 euro pe an.
Un agent de asigurare (acesta lucrează doar cu o singură societate de asigurări) are  o polţia cu o limită a despăgubirii în valoare de 1.500 euro/eveniment şi 3.000 euro suma agregată pe an, fără franşiză.
În cazul unui agent de asigurare care completează greşit poliţa RCA acesta nu va răspunde direct deoarece, conform contractului încheiat cu societatea de asigurări, agentul este reprezentantul acesteia, iar în acest caz societatea îşi asumă responsabilitatea pentru greşelile făcute de agent. Societatea va efectua plata şi se va îndrepta împotriva agentului angajat.
Cosmin Zaharia, redactor Strategic Insurance Broker