Modul în care brandingul face diferența între mediocritate și succes este un adevăr cunoscut de foarte mulţi, dar luat în calcul şi studiat de foarte puţini, brandingul fiind considerat, comparativ cu marketingul, o zonă nouă şi nu foarte bine explorată. 
Cu toate acestea, oamenii de afaceri şi antreprenorii cu experienţă şi cunoştinţe relevante cu privire la piaţa economică şi felul în care aceasta funcţionează, oamenii ca Donald Trump, ştiu să acorde atenţia şi importanţa cuvenite acestui element vital în dezvoltarea unei afaceri solide. Cartea „Branding. Cum se construieste bunul cel mai de preț al unei companii“ este prefațată de Donald Trump.
Autorul cărții, Don Sexton, care a predat marketingul la Universitatea Columbia timp de patruzeci de ani, a încercat să includă cât mai mult din experienţa sa de-o viaţă în această carte, prezentându-ne idei-cheie ce ţin de branding, într-o manieră cât mai clară şi lipsită de rigoarea academică şi utilizând nenumărate exemple atât personale, cât şi din lumea afacerilor.
Printre elementele esenţiale discutate se numără şi poziţionarea de brand, dezvoltarea unei strategii de brand, alegerea unui nume sau logo, rezolvarea unor situaţii de criză a brandului sau revitalizarea brandurilor. Autorul a dedicat câte un capitol special brandingului pentru antreprenori, brandigului de gherilă şi brandului personal, dar şi o parte întreagă brandingului proprietăţilor imobiliare, atât pentru micii, cât şi pentru marii investitori.
Nu în ultimul rând, este explicat şi modul în care brandul poate creşte valoarea unei afaceri, şi felul în care acesta poate fi evaluat şi analizat cu ajutorul indicatorilor, pentru a fi cât mai bine adaptat fiecărui tip de afacere. Nu trebuie neglijat nici aportul angajaţilor la dezvoltarea şi consolidarea unui brand.
Brandul este un element de maximă importanţă pentru orice companie, indiferent de mărimea acesteia sau de domeniul de activitate, aşa că profitaţi de informaţiile oferite de această carte şi aplicaţi cât mai multe dintre ele pentru crearea sau dezvoltarea propriului brand.