Site-ul de comert www.charitygift.ro vine cu o noutate in onlineul romanesc. In primul rand pentru ca aici se vand cadouri. Apoi, pentru ca rolul lui nu este sa scoata profit, ci sa ajute cat mai multi oameni. Si, nu in ultimul rand, pentru ca la acest site se lucreaza numai pe baza de voluntariat.
Mecanismul este extrem de simplu: utilizatorii isi fac cumparaturile si doneaza, automat, o parte din valoarea produselor catre anumite cauze umanitare.
“Furnizorul este cel care decide valoarea donatiei. Noi le facem recomandarea de a dona minim 5%, altfel nu putem accepta vanzarea produselor prin CharityGift.ro. Pana acum furnizorii au ales sa doneze intre 5% si 50% din valoarea produselor”, a explicat Tea Vasilescu, coordonatorul proiectului.
Numai in prima saptamana de activitate, s-au vandut produse de peste 1.000 de euro, iar “donatiile”, care s-au ridicat la 300 de euro, s-au indreptat mai ales spre cazurile sociale si protectia animalelor.
Pentru a asigura transparenta activitatilor, initiatorii si-au propus sa publice pe pagina de internet un raport lunar de activitate.
CharityGift este un proiect initiat de Nicoleta Talpes impreuna cu echipa ei, mai multe ONG-uri si cateva companii. Printre sustinatorii CharityGift.ro se numara si Andreea Marin Banica, recunoscuta pentru implicarea ei in proiecte umanitare.