Ziarele care isi doresc sa ii cucereasca pe cititori in formatul clasic trebuie sa puna pe prima pagina articole despre sanatate, gadgeturi, cariera, relatii sau vacante, considera dr. Mario Garcia, cea mai influenta personalitate a presei mondiale. Prezent in Romania la evenimentul “Inovatia in Media 2009. Managing Media Crisis”, Mario Garcia, expertul numarul 1 in lume in concept si design de presa, le-a oferit celor prezenti sugestii si solutii pentru o constructie optima a produ
Ziarele care isi doresc sa ii cucereasca pe cititori in formatul clasic trebuie sa puna pe prima pagina articole despre sanatate, gadgeturi, cariera, relatii sau vacante, considera dr. Mario Garcia, cea mai influenta personalitate a presei mondiale.
Prezent in Romania la evenimentul “Inovatia in Media 2009. Managing Media Crisis”, Mario Garcia, expertul numarul 1 in lume in concept si design de presa, le-a oferit celor prezenti sugestii si solutii pentru o constructie optima a produsului de media atat in print, cat si in mediul online, in perioada crizei.
Publicatiile cotidiene care isi doresc sa ii determine pe cititori sa le cumpere si pe viitor trebuie sa aleaga pentru prima pagina a publicatiei un articol pe una din urmatoarele teme, in aceasta ordine:
-sanatate (solutii de prelungire si imbunatatire a vietii),
-gadgeturi (orice noua descoperire hi-tech),
-stil de viata si relatii,
-cariera si joburi,
-vacante si petrecerea timpului liber.
“Acestea sunt cinci mari subiecte pe care un editor ar trebui sa le scoata in fata, pe prima pagina. Fiecare dintre ele are potentialul de a suscita interesul cititorului in mai putin de zece secunde, daca este sustinut si de o imagine cu impact vizual puternic”, a explicat Mario Garcia.
El i-a caracterizat pe cititorii din online ai publicatiilor drept impatimiti ai tehnologiei, nerabdatori, aflati mereu in cautarea celor mai noi informatii.
Pentru a-i atrage si a avea implicit succes pe termen lung cu un produs media, expertul media le-a recomandat publisherilor sa isi prioritizeze investiile si strategia online. “Trusturile de presa trebuie sa puna pe primul loc platformele online, si printul pe loc doi”, a spus el.
Garcia le-a mai recomandat publisherilor sa aiba in vedere urmatoarele aspecte in dezvoltarea in mediul online a produselor din presa scrisa:
-platforme ale ziarelor pe telefonul mobil,
-editiile ziarelor din online trebuie sa fie bogate in informatie, iar aceasta sa fie diferita de ceea ce gaseste publicul in formatul tiparit,
-bloguri,
-un mecanism de lucru ce permite simbioza dintre redactoriei din print cu cea online,
-editorii ar trebui sa profite de cel mai mare avantaj al internetului: interactivitatea. Pe pagina publicatiei orice cititor poate deveni jurnalist si transmite informatia in timp real prin postarea de imagini, continut video si text.
“Oamenii nu vin pe site doar pentru a citi stiri, ci si pentru a intra in conversatie, a interactiona. Ziarul este ceva ce citesti, internetul este ceva ce faci (newspaper is something you read, the web is something you do)”, a spus el.
Fondatorul Garcia Media, compania numarul 1 in design de presa din lume, Mario Garcia a creat si relansat de-a lungul timpului concepte de succes pentru peste 450 de ziare, reviste si website-uri printre care: „The Wall Street Journal”, „La Tribune”, „DeMorgen”, „Miami Herald”, „Handelsblatt”, „Die Zeit” sau „The Hindu”.
Photo credits Obae Laurentiu