In Europa, Toyota este, inca, un mic jucator, cu doar 4,5% din piata de autoturisme, dar vinde mult mai bine decat competitorii din Japonia. Se pare ca europenii nu sunt pe deplin convinsi de calitatile unei masini japoneze, asa cum au fost americanii inca din anii 70, dar planurile producatorului japonez sunt de a atinge nivelul de un milion de autoturisme pana in 2005.Pana acum, Toyota a investit patru miliarde de dolari in Europa incepand cu 1998, dar a pierdut in jur de un miliard. Are doua
In Europa, Toyota este, inca, un mic jucator, cu doar 4,5% din piata de autoturisme, dar vinde mult mai bine decat competitorii din Japonia. Se pare ca europenii nu sunt pe deplin convinsi de calitatile unei masini japoneze, asa cum au fost americanii inca din anii 70, dar planurile producatorului japonez sunt de a atinge nivelul de un milion de autoturisme pana in 2005.
Pana acum, Toyota a investit patru miliarde de dolari in Europa incepand cu 1998, dar a pierdut in jur de un miliard. Are doua capacitati de productie unde se fabrica modelele Yaris si Corolla: la Valenciennes, in Franta si la Burnaston, in Anglia. ,,Orice jucator mondial este constient de faptul ca pentru a reusi pe piata auto trebuie sa faca profit in Europa,,, spune Takis Athanasopoulos, seful de la Toyota Motor Europe. El este sigur ca anul 2003 va aduce profitul in curtea Toyota. Pentru asta, filiala din Romania trebuie ca macar sa-si dubleze cota de piata. Stratos Vakkas, managerul general al Toyota Romania este sigur ca noile modele Toyota vor avea succes. ,,Nu suntem pe deplin multumiti de succesul pe care l-am inregistrat in Romania, dar sa nu uitam ca ne luptam cu producatorii germani si francezi, foarte bine ancorati in Romania.,, Toyota are acum 3% din piata auto romaneasca.
Cel mai mare succes in Romania l-a avut pana acum modelul Land Cruiser, dar Corolla a oferit cea mai mare satisfactie. ,,Acest model era necunoscut in Romania pana in urma cu trei ani. Anul acesta, am vandut in jur de 40 de Corolla pe luna. Pretul ei incepe de la 11.000 de euro fara taxe si urca pana la 14.000 de euro. Depinde de cate usi are modelul si de puterea motorului. Avensis nu a avut un succes mare in Romania. S-a vandut bine, dar nu a inregistrat o evolutie extrem de imbucuratoare,,, spune Vakkas.
Avensis are o cota de piata de 3%
Despre Avensis, Vakkas spune ca cea mai mare problema a fost ca acest model nu a beneficiat de o recunoastere din partea romanilor, dar acum, pentru noul model, a fost lansata o campanie importanta de publicitate. La clasa ei, Avensis detine 2,2% din piata cu 41 de bucati vandute pana la sfarsitul lunii iunie. ,,Anul trecut, Avensis a detinut doar 1,2% din piata. Deja pentru urmatoarele doua luni au fost acontate 45 de masini, dar speram ca pana la sfarsitul anului sa vindem 140 de Toyota Avensis,,, mai spune managerul general al Toyota.
Autoturismele dotate cu motoare diesel au inceput sa se vanda bine. Corolla, de exemplu, a prins foarte bine la amatorii de masini diesel. Acum ne luptam sa impunem pe piata si modelul Yaris in varianta diesel.
,,Chiar daca parti importante ale economiei intampina dificultati notabile, piata auto explodeaza in fiecare an. Potentialul este urias, dar cumparatorul roman este complet atipic. Romanii care cumpara masini aleg in functie de parerea pe care si-au facut-o in trecut fata de o marca,,, spune Vakkas. Asa se explica, in opinia lui, succesul pe care il au masinile germane si frantuzesti. Responsabilitatea noastra este aceea de a transmite un mesaj important catre posibilii clienti. Deocamdata, o campanie publicitara costa foarte mult, daca ne gandim la faptul ca rezultatele imediate nu sunt extraordinare. ,,Dar daca ne uitam la cifre, o sa vedeti ca noi am inregistrat cea mai mare crestere in randul masinilor importante. De la circa 1,6% cota de piata anul trecut, acum am ajuns la 2,8%,,, spune Vakkas.