Cum pot creşte operatorii nivelul de utilizare al serviciilor de Internet mobil

EricssonConsumerLab a studiat modul în care un model mai inteligent de tarifare şi administrare a traficului mobil de date poate îmbunătăţi experienţa de utilizare, ajutându-i, în acelaşi timp, pe operatori să îşi asigure fluxurile de venit.

Studiul „Smarter Mobile Broadband” realizat de companie se bazează pe 2.300 de interviuri cu utilizatori de Internet mobil cu vârste cuprinse între 16 şi 59 de ani din SUA, Marea Britanie, Indonezia şi Brazilia.
Studiul a arătat că cele mai importante motive pentru care un utilizator alege un anumit plan de servicii de Internet mobil se referă la calitatea şi acoperirea oferită de reţele, planul de tarife al serviciilor de date şi uşurinţa cu care poate fi înţeleasă oferta de date. În plus, cercetarea Ericsson a scos la iveală anumite diferenţe între modurile în care utilizatorii percep conceptele de administrare şi tarifare a traficului. Spre exemplu, unele elemente au fost considerate atractive de utilizatori de pe toate pieţele, în timp ce altele au atras interesul utilizatorilor doar pe anumite pieţe, demonstrând astfel că, la nivel internaţional, nivelul de atractivitate al ofertelor variază de la ţară la ţară.
Cum să atragi noi clienţi
Mulţi operatori se confruntă nu doar cu nevoia de a atrage clienţi noi, ci şi cu necesitatea de a creşte nivelul de utilizare al serviciilor în rândul utilizatorilor existenţi.
Studiul Ericsson a identificat o serie de soluţii pentru aceste probleme: 40-45% dintre respondenţi au declarat că şi-ar folosi mai des telefoanele mobile pentru a naviga pe Internet dacă s-ar bucura de viteze de transfer mai mari; 30-45% au spus că un preţ mai scăzut pentru serviciile de date reprezintă un element cheie pentru a îmbunătăţi nivelul de utilizare al serviciilor de date; 30-40% au vorbit despre importanţa duratei de viaţă a bateriei telefoanelor mobile; iar alţi 30-40% dintre participanţii la studiu au spus că o acoperire mai bună a reţelei mobile le poate influenţa comportamentul de utilizare. Mulţi utilizatori s-au declarat frustraţi că sunt forţaţi să plătească pentru o oferta pe care nu o folosesc în întregime, ei arătându-se astfel interesaţi de oferte de date personalizate.
Diferenţe locale
Studiul a scos la iveală şi o serie de diferenţe între modul în care respondenţii din cele patru ţări privesc anumite concepte de tarifare a traficului. În Brazilia, utilizatorii s-au declarat mai degrabă în favoarea libertăţii de a alege şi a plăti doar pentru anumite servicii, în timp ce în Indonezia, utilizatorii erau preocupaţi în mod special de diferite modalităţi de a creşte viteza de transfer.
În SUA şi Marea Britanie, unul dintre cele mai atractive concepte s-a referit la abilitatea utilizatorilor de a controla mai bine costurile utilizării datelor în roaming.
Studiul a evidenţiat şi o modalitate de a face tarifarea serviciilor mai inteligentă din perspectiva utilizatorilor, încurajând, în acelaşi timp, un nivel mai intens de utilizare a serviciilor şi îmbunătăţind experienţa utilizatorilor: crearea de valoare pas cu pas. Dacă utilizatorilor li se permite să se bucure de o ofertă de date cu adevărat nelimitată pentru acele servicii care le-au devenit indispensabile vieţii de zi cu zi, ei nu se vor simţi îngrădiţi de operatori.
Serviciile relevante pentru utilizatori diferă de la ţară la ţară: astfel, utilizatorii din Marea Britanie şi SUA folosesc mai des servicii simple de browsing pe Internet, servicii de email, reţele sociale, acces Wi-Fi şi servicii de hărţi electronice. În Brazilia, cei mai mulţi utilizatori intră pe Internet de pe mobil pentru a naviga pe diferite site-uri, pe reţele sociale şi pentru a folosi programe de mesagerie instant, în timp ce interacţiunea pe reţele sociale este cel mai important serviciu din Indonezia.