Orice contribuabil la sistemul public de pensii din România are posibilitatea să afle online informaţii despre numărul de puncte de pensie acumulate.
Totuşi, pentru a ajunge la acel punct, trebuie să vă creaţi un cont pe portalul Casei Naţionale de Pensii Publice (CNPP).
Pentru a obţine numele de utilizator şi parola, trebuie mai întâi să completaţi o cerere online, să o validaţi, să o tipărţi şi semnaţi. Cu cererea semnată, solicitantul unui cont online trebuie să se prezinte personal la oricare casă teritorială de pensii, împreună cu actul de identitate în original şi copie sau, după caz, cu documentele justificative în original şi copie pentru fiecare persoană terţă căreia îi va administra contul.
După aprobarea cererii, care durează până la 30 de zile, veţi primi pe e-mailul indicat datele de acces la contul online.
Cu ajutorul acestui cont online puteti vizualiza date din carnetele de muncă, staţii anuale şi lunare aferente perioadei începând cu aprilie 2001, informaţii din declaraţiile depuse de angajatori cu contribuţiile virate la bugetul de stat în numele tău, informaţii referitoare la viramentele la Pilonul II de pensii private, informaţii referitoare la pensia comunitară, informaţii referitoare la debitele din executare silită sau la fişa financiară.