Cum poți avea o echipă de vânzări productivă pe timp de criză?

E criză, lumea s-a schimbat dramatic, la fel și obiceiurile de consum. Mai grav, segmentul tău de piață e mai afectat decât altele. Ce faci? Îți schimbi strategia?

Ce strategie de vânzări ați adoptat în criză?

Ce greșeli ar trebui evitate în această perioadă?

Cum îți poți convinge clienții să cumpere?

Într-o perioadă de criză, toate activităţile trebuie eficientizate, lucru mai greu de realizat în domeniul luxului, motiv pentru care preferăm să investim în traininguri, motivare şi o selecţie mai strictă a personalului decât să micşorăm cheltuielile. Stocul de produse trebuie evaluat cu mare atenţie şi focalizat pe un design mai clasic şi durabil în timp. În ceea ce priveşte furnizorii de produse şi servicii, încercăm să obţinem condiţii financiare mai bune.

În prima fază a crizei, piaţa românească a reacţionat aproape cu indiferenţă, crezând că efectele crizei nu ne vor atinge, după care s-a ajuns la polul opus, unde toată lumea gândeşte  negativ. Nivelul investiţiilor trebuie  să ţină cont în permanenţă de disponiblităţile financiare mai reduse ale clienţilor, iar nivelul serviciilor trebuie menţinut sau chiar îmbunătăţit. În paralel, trebuie evitată acordarea de reduceri prea mari… afectează  imaginea produselor.

Un produs aşa-numit de lux, de multe ori, reprezintă o achiziţie mai eficientă decât un  produs ieftin, care nu va dura în timp şi nu are calităţi tehnice şi de imagine precum produsele mai scumpe. Conceptul este similar cu proverbul „sunt prea sărac să îmi permit lucruri ieftine“, iar acesta este un mod de a convinge un client să cumpere.

Cristian Preotu – Comtesse du Barry,
The Whisky Shop, Le Bistrot Français

Strategia noastră de vânzări a fost să ne concentrăm eforturile asupra segmentului nostru ţintă – premium şi super premium -, din punctul de vedere al modului de comunicare şi al produselor comercializate. Având în vedere scăderea costurilor operaţionale (mai ales referitor la chirii), am reuşit să deschidem noi magazine şi să dezvoltăm vizibilitatea mărcilor noastre.

Pe timp de criză, orice greşeală are efectele multiplicate. De exemplu, o gestiune necorespunzătoare a cash flow-ului poate să fie dezastruoasă pentru business.

Clienţii cumpără în continuare şi în perioadele de criză. Sunt însă mult mai atenţi la calitatea şi preţul produselor. Strategia noastră a fost să le oferim valori sigure.

Alessandro Amato – Cellini,Swarovski, Swatch,  Paul&Shark,  Gucci