E criză, lumea s-a schimbat dramatic, la fel și obiceiurile de consum. Mai grav, segmentul tău de piață e mai afectat decât altele. Ce faci? Îți schimbi strategia?
Ce strategie de vânzări ați adoptat în criză?
Ce greșeli ar trebui evitate în această perioadă?
Cum îți poți convinge clienții să cumpere?
Într-o perioadă de criză, toate activităţile trebuie eficientizate, lucru mai greu de realiz
În prima fază a crizei, piaţa românească a reacţionat aproape cu indiferenţă, crezând că efectele crizei nu ne vor atinge, după care s-a ajuns la polul opus, unde toată lumea gândeşte negativ. Nivelul investiţiilor trebuie să ţină cont în permanenţă de disponiblităţile financiare mai reduse ale clienţilor, iar nivelul serviciilor trebuie menţinut sau chiar îmbunătăţit. În paralel, trebuie evitată acordarea de reduceri prea mari… afectează imaginea produselor.
Un produs aşa-numit de lux, de multe ori, reprezintă o achiziţie mai eficientă decât un produs ieftin, care nu va dura în timp şi nu are calităţi tehnice şi de imagine precum produsele mai scumpe. Conceptul este similar cu proverbul „sunt prea sărac să îmi permit lucruri ieftine“, iar acesta este un mod de a convinge un client să cumpere.
Cristian Preotu – Comtesse du Barry,
The Whisky Shop, Le Bistrot Français
Pe timp de criză, orice greşeală are efectele multiplicate. De exemplu, o gestiune necorespunzătoare a cash flow-ului poate să fie dezastruoasă pentru business.
Clienţii cumpără în continuare şi în perioadele de criză. Sunt însă mult mai atenţi la calitatea şi preţul produselor. Strategia noastră a fost să le oferim valori sigure.
Alessandro Amato – Cellini,Swarovski, Swatch, Paul&Shark, Gucci