„Șoferii care nu își echipează mașinile cu anvelope de iarnă, odată cu venirea sezonului rece, sunt pasibili de sancțiuni atât din partea poliției rutiere dar și a asigurătorului CASCO.”, a avertizat Leader Team Broker, jucător cheie pe piața asigurărilor de nișă din România și Europa.
Legislația în vigoare nu condiționează utilizarea anvelopelor de iarnă de o anumită dată calendaristică
Obligativitatea folosirii anvelopelor de iarnă sau all-season pe drumurile publice din România a fost introdusă în 2011 iar orice șofer care încalcă legea este amendat. Potrivit Registrului Auto Român, toate anvelopele, indiferent de denumirea lor comercială, care sunt marcate cu literele M și S (care vin de la noroi și zăpadă în limba engleză), sub forma: M+S, M.S. sau M&S, îndeplinesc cerințele de utilizare în condițiile specifice de iarnă prevăzute în legislația națională rutieră, se arată într-un comunicat de presă remis de Leader Team Broker.
Legislația în vigoare nu condiționează utilizarea anvelopelor de iarnă de o anumită dată calendaristică, dar acestea sunt obligatorii atunci când începe să ningă, iar carosabilul este acoperit de zăpadă, gheață sau polei. Un conducător auto care circulă pe drumurile publice, fără respectarea normei privind folosirea anvelopelor de iarnă riscă o amendă, cuprinsă între 1.300 și 2.900 de lei. În plus, șoferii care încalcă legea rămân și fără certificatul de înmatriculare al mașinii.
Dacă mașina nu este echipată conform prevederilor legale, atunci asigurătorul nu este obligat să plătească daunile
„Ce nu știu mulți șoferi, însă, este faptul că, în cazul nefolosirii anvelopelor de iarnă atunci când condițiile meteorologice o impun, aceștia riscă și o sancțiune din partea asigurătorului, separat de cea prevăzută în legislația rutieră. Vorbim aici despre șoferii care au o asigurare CASCO și care au ghinionul de a avea un incident neplăcut în trafic. Așadar, dacă mașina nu este dotată cu anvelope de iarnă în momentul producerii incidentului, asigurătorul are toate motivele să respingă politicos dosarulde daună.”, a declarat Marius Constantinescu, director Departament Daune Leader Team Broker.
Astfel, asigurătorul consideră că, dacă mașina nu a fost echipată corespunzător pentru a circula pe un drum în condiții de iarnă, conducătorul auto încalcă legea, iar acest lucru dă și firmei de asigurări dreptul să-l sancționeze. Drept urmare, asigurătorul poate refuza să plătească daunele pentru o asigurare CASCO, dacă șoferul a fost implicat într-un accident rutier și mașina nu este echipată conform prevederilor legale.
În general, contractele de asigurare prevăd că, dacă un autoturism asigurat CASCO derapează, produce un eveniment rutier sau lovește un alt vehicul din trafic pe un drum acoperit cu zăpadă, polei sau gheață fără cauciucuri de iarnă, pentru avariile rezultate se aplică o franşiză deductibilă egală cu 25-30% din valoarea daunei, a conchis sursa citată.