Oficialii CSALB se laudă că soluționarea durează maximum trei luni, dar în unele cazuri a durat și o zi. ”Rezultatele anului trecut ne confirmă faptul că CSALB devine din ce în ce mai des o alternativă pentru consumatori şi bănci, deopotrivă. Ne așteptăm, în continuare, la creșterea numărului de solicitări și dosare pe măsură ce, atât consumatorii, cât și băncile, vor conștientiza și vor aprecia mai mult avantajele oferite de soluționarea alternativă. Sperăm ca, ȋn curând, CSALB să fie prima opțiune pentru rezolvarea diferendelor dintre consumatori şi instituţiile financiar bancare şi nebancare”, a declarat Alexandru Păunescu, membru în Colegiul de Coordonare al Centrului de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB).
7.000 de români au făcut solicitare la CSALB, anul trecut, potrivit acestuia. Cele mai frecvente cereri conforme venite din partea consumatorilor vizează reduceri de comisioane, rescadențarea creditelor sau diminuarea ratei lunare. Conciliatorii CSALB au oferit soluţii acceptate de ambele părţi ȋn 115 dosare ȋn 2017, de aproape cinci ori mai multe
decât în anul 2016, când s-au finalizat cu hotărâre doar 24 de dosare. ”Și în privința încheierilor, adică a dosarelor în care părțile nu ajung la o soluție de compromis convenabilă, s-au făcut progrese. În 2016, aproape jumătate dintre dosare s-au finalizat cu încheiere (20 de dosare dintr-un total de 46 de dosare gestionate de CSALB), iar în 2017 sunt 24 de dosare finalizate cu încheiere din totalul de 141 de dosare soluționate”, a explicat reprezentantul instituției.