A doua ediţie Black Friday a stârnit interesul a zeci de magazine online şi nu numai, după ce anul trecut eMAG şi Flanco au realizat cifre-record, iar magazinele care nu şi-au anunţat participarea au avut vânzări de câteva ori mai mari decât într-o zi obişnuită. Dacă anul trecut cei de la eMAG a fost luaţi prin surprindere de numărul mare de utilizatori care doreau să cumpere online, site-ul având momente în care nu putea fi accesat, anul acesta totul a funcţionat mult mai bine, cele mai multe plângeri adresate companiei fiind legate de stocul limitat. „E falsă percepţia de stoc mic. Acesta trebuie raportat la trafic. În online nu-ţi dai seama că mai sunt 100.000 de oameni sau mai mult în jurul tău. Noi am vândut în patru ore cam 90% din cât au vândut alţii în trei zile. În ziua asta nu poţi să-ţi propui să ai stocuri până la ora 00:00. Poţi să ai dacă pui preţuri suficient de mari“, explică Radu Apostolescu, vicepreşedinte şi director de dezvoltare eMAG.
Cel mai întâlnit mit despre Black Friday este acela că preţurile sunt crescute înainte. „Să creşti preţurile înainte e o nebunie, pentru că nu mai vinzi nimic. Nu poţi să-ţi omori vânzările cu două luni înainte pentru ziua de Black Friday. În această zi îţi faci imagine. Dacă alergi după doi iepuri n-o să prinzi niciunul. Dacă vroiam şi profit, şi imagine, nu obţineam absolut nimic“, consideră Apostolescu.
Online-ul a bătut offline-ul
eMAG a avut anul acesta la Black Friday 300 de modele de produse şi un stoc de 120.000 de bucăţi. Adiţional, s-au vândut până la 150.000 de produse, vineri, şi până la 190.000 până duminică. Astfel, cel mai mare magazin online de la noi a reuşit să depaşească liderul pieţei de electro-IT Altex. „E prima dată când un magazin online bate un magazin offline“, declară Apostolescu. eMAG a înregistrat în weekendul de Black Friday vânzări de 15,73 milioane euro, faţă de 15 milioane de euro, cât a înregistrat Altex la finalul celor trei zile de oferte. „Consumatorul român şi-a construit un orizont de aşteptare în legătură cu Black Friday, şi, când nu a mai găsit online ofertele pe care le căuta, s-a orientat către magazine, asta ne demonstrează cifrele“, a declarat Dan Ostahie, preşedinte &CEO Altex.
Alte magazine, precum Oktal.ro sau F64, au înregistrat vânzări de un milion de euro, respectiv 1,47 milioane euro.
Dar Black Friday nu înseamnă numai profit. Apostolescu spune că de Black Friday câştigă întreaga industrie. Estimarea celor de la eMAG este că de Black Friday piaţa a crescut cu 3%-4%. „Black Friday este ca un târg, în cazul nostru unul electro-IT. Mai mulţi retaileri se adună la un loc şi atrag atenţia asupra domeniului respectiv. Oamenii îşi plănuiesc de regulă achiziţiile, iar noi, de Black Friday, reuşim să îi determinăm să amâne, de exemplu, achiziţia de mobilă din luna respectivă, alegând în schimb un nou televizor, care are o ofertă de nerefuzat. Acesta este câştigul“, potrivit lui Apostolescu. Un alt câştig al Black Friday este acela că oamenii au fost forţaţi de promoţii să facă ceva ce nu făceau până acum, să cumpere online. Peste 80.000 de persoane şi-au făcut cont pe site şi în viitor vor vedea că este mult mai simplu să comanzi astfel, mai simplu decât să suni, crede Apostolescu. De asemenea, plata cu cardul a crescut de la sub 10% la 13% cu ocazia Black Friday.
Trei noi showroomuri în 2013
După Black Friday, eMAG se pregăteşte luna aceasta de rezultate-record, decembrie fiind ce mai bună lună din an pentru toţi retailerii. „Spre deosebire de anul trecut, când s-a simţit o scădere a vânzărilor după Black Friday, anul acesta suntem la plus 30%. Vom avea oferte extraordinare toată luna. Va fi, de departe, cel mai bun decembrie“, declară Apostolescu. În ceea ce priveşte planurile pentru 2013, eMAG intenţionează să mai deschidă alte trei showroomuri, ducând numărul lor la 11, cel mai recent fiind deschis în toamnă, la Braşov. De asemenea, eMAG caută să angajeze 30 de programatori, care să se alăture celor 70 ce lucrează deja pentru companie. Legat de suma de 83 de milioane de dolari plătită de grupul media sud-african Naspers pentru 70% din acţiunile eMAG, Radu Apostolescu nu a dorit să comenteze, afirmând doar că Naspers nu urmăreşte profitul imediat, ci cota de piaţa şi creşterea sănătoasă. „De asta au investit aici. Este partenerul ideal“, declară Apostolescu.
Principalii concurenţi ai eMAG pe piaţa locală sunt PCFun.ro, evoMAG, Cel.ro sau PCGarage.ro.
23% reprezintă comerţul online din piaţa electro-IT în 2012
44 milioane de afişări a avut magazinul online eMAG de Black Friday, faţă de 3,5 milioane afişări într-o zi normală, conform datelor oferite de companie
Cum le răspunde vicepreşedintele eMAG celor care afirmă că preţurile sunt crescute înainte de Black Friday
11 decembrie 2012, 23:59
Ultima modificare în 12 decembrie 2012, 01:59
După ce a reuşit să depăşească pentru prima dată Altex, liderul pieţei electro-IT, eMAG se pregăteşte pentru vânzări-record, în această lună, şi intenţionează să deschidă alte trei showroomuri în 2013.
Etichete: altex,
Black Friday,
emag
Publicat in categoriile: HI-TECH
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Publicat in categoriile: HI-TECH
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Pentru comentarii sau drept la replică, ne puteți contacta pe pagina noastră de Facebook