Compania Naţională de Drumuri şi Autostrăzi (CNADR) urma să cheltuiască 149 milioane dolari, CFR 75 milioane dolari, iar Metrorex un million dolari, conform acordului semnat în 2005 pentru următorii patru ani.
Potrivit notei de fundamentare a ordonanţei pentru ratificarea acordului de împrumut, postată pe site-ul Ministerului de Finanţe, banii ar fi trebuit să fie investiţi în îmbunătăţirea eficienţei căilor ferate, reducerea costurilor totale ale transporturilor, îmbunătăţirea siguranţei rutiere, reducerea impactului negativ al congestionărilor traficului şi poluării în marile oraşe.
Tragerile din împrumut ar fi trebuit să se epuizeze până la 31 iulie 2009, dar Ministerul Transporturilor a cerut, în iunie 2009, o prelungire cu doi ani a acordului. BIRD a acceptat o amânare de jumătate de an doar pentru finalizarea proiectelor începute pentru care existau contracte semnate. Suma necontractată la acea dată, de 120 milioane de euro, a fost anulată. Astfel, 75 milioane dolari pentru CNADR şi 45 milioane dolari pentru CFR au fost pierdute.
Ulterior, potrivit regulamentului intern, BIRD a permis continuarea efectuării de plăţi pentru alte patru luni, respectiv până la 30 aprilie 2010. Chiar şi aşa, valoarea finală a tragerilor a fost mai mică de 105 milioane dolari, cât rămăsese după anularea sumei de 120 milioane dolari, în iunie 2009.
În cele din urmă, CNADR a cheltuit 55 milioane dolari, CFR 26 milioane dolari, iar Metrorex 989 mii dolari. În total, suma investită a reprezentat puţin peste o treime din valoarea împrumutului aprobat de BIRD: 82 din 225 de milioane dolari.