Planul, despre care administrația SUA susține că ar putea strânge până la 100 de miliarde de dolari anual, se confruntă, nu este văzută cu ochi buni de producătorii auto cu operațiuni în Statele Unite, scrie site-ul roadandtrack.

Când majorarea taxelor va intra în vigoare, în luna aprilie, producătorii auto se vor confrunta cu costuri de producție mai mari. Transferarea acestor costuri asupra consumatorilor vine cu riscul reducerii volumului vânzărilor. Având în vedere anii grei cu care s-a confruntat industria auto din pricina electrificării, există o îngrijorare și mai mare atât din partea afacerilor, cât și a consumatorilor.

Pentru a vedea care este reacția industriei auto la aceste modificări tarifare, Road & Track a contactat unele dintre cele mai mari mărci de automobile care operează în SUA.

Ce spun marii producători auto din SUA

Toți cei trei producători auto din Detroit se confruntă cu noile tarife. Reprezentanții Ford, General Motors și Stellantis au împărtășit comunicatul transmis de Consiliul American pentru Politici Automobile:

„Conducătorii auto americani sunt angajați față de viziunea președintelui Trump de a crește producția de automobile și locurile de muncă în SUA și vor continua să lucreze cu administrația pentru politici durabile, care îi pot ajutampe americani. Este esențial ca tarifele să fie implementate într-un mod care să evite creșterea prețurilor pentru consumatori și să păstreze competitivitatea sectorului auto integrat nord-american”, a declarat președintele MattMCA.

Ce spun producătorii auto din Germania

Starea de spirit este mai puțin optimistă în rândul producătorilor germani. BMW a refuzat să comenteze tarifele, dar a subliniat sprijinul pentru comerțul liber și dorința de a reduce în mod activ tarifele. Lucrătorii din Carolina de Sud sunt responsabili pentru producția tuturor SUV-urilor de dimensiuni medii. De fapt, exporturile BMW din SUA valorează mai mult decât exporturile oricărui alt producător auto.

„În 2024, BMW Group a exportat aproximativ 225.000 de vehicule BMW din SUA cu o valoare de peste 10 miliarde de dolari, fiind cel mai mare exportator de automobile din SUA, ca valoare”, a declarat un purtător de cuvânt al BMW Group. „De fapt, am fost cel mai mare exportator de autovehicule din SUA ca valoare în ultimul deceniu. Din 2014, BMW Group a exportat peste 2,7 milioane de vehicule BMW din SUA, reprezentând aproximativ două treimi din producția totală, cu o valoare de export de 104 miliarde de dolari.”

Mercedes a subliniat impactul pe care-l are asupra economiilor locale

Mercedes-Benz a subliniat impactul pe care brandul îl are asupra economiilor locale din Statele Unite. Purtătorii de cuvânt ai Honda și Volkswagen au dat următoarea declarație:

„Într-un moment în care costul este preocuparea numărul unu pentru cumpărătorii de mașini din SUA, producătorii auto din SUA lucrează pentru a oferi consumatorilor o gamă de vehicule la prețuri accesibile”, a spus Michael Safavian. „Tarifele impuse astăzi vor scumpi producerea și vânzarea de mașini în Statele Unite, ceea ce va duce în cele din urmă la prețuri mai mari, mai puține opțiuni pentru consumatori și mai puține locuri de muncă în producție în SUA”.

Donald Trump, avertisment pentru UE și Canada

Subaru și Toyota au refuzat să comenteze, invocând natura timpurie a problemei.

Important de reținut: companiile ale căror importuri sunt reglementate în prezent de Acordul Statele Unite ale Americii-Mexic-Canada (USMCA) ar putea să nu se confrunte cu aceleași presiuni începând cu 3 aprilie, deoarece tarifele pentru acele piese și vehicule vor rămâne în stand-by până când Departamentul de Comerț va fixa un proces bazat pe cantitatea de componente nefabricate în SUA. Între timp, președintele Donald Trump a avertizat oficialii canadieni și europeni asupra acțiunilor tarifare, ca represalii.

„Dacă Uniunea Europeană lucrează cu Canada pentru a provoca un rău economic Statelor Uniote, vor fi aplicate, pentru amândouă, tarife mult mai mari decât cele planificate în prezent”, a spus Trump într-o postare pe platforma sa de socializare, Truth Social.