Dacia a prezentat in premiera in Romania primul concept car al companiei, realizat de o echipa compusa din 20 de persoane, de opt nationalitati diferite. Echipa face parte dintr-un grup de sapte centre de design ale Renault situate in intreaga lume.Circa 65% din intregul proiect (n.r. stadiul de proiectare) a fost realizat in Bucuresti de echipa in componenta careia se afla sase romani, dupa care productia efectiva a machetelor si a modelului final a fost mutata in Franta.Proiectul Duster a ince
Dacia a prezentat in premiera in Romania primul concept car al companiei, realizat de o echipa compusa din 20 de persoane, de opt nationalitati diferite. Echipa face parte dintr-un grup de sapte centre de design ale Renault situate in intreaga lume.
Circa 65% din intregul proiect (n.r. stadiul de proiectare) a fost realizat in Bucuresti de echipa in componenta careia se afla sase romani, dupa care productia efectiva a machetelor si a modelului final a fost mutata in Franta.
Proiectul Duster a inceput aproximativ cu un an inaintea Salonului Auto de la Geneva, unde conceptul a fost lansat in premiera mondiala.
Prima etapa in procesul de creare a lui Duster a fost o competitie de idei intre designeri, care a dutrat trei saptamani. Sefii Renault au avut de ales din peste o suta de schite pentru exterior si aproape 60 de schite pentru interior.
Dupa alegerea schitei au fost create unele modele virtuale, care au fost urmate de realizarea a doua machete in marime naturala, din polestiren alb. In final, a fost construit un model din materiale mai rezistente.
Intrebat care este valoarea investitiei pentru crossoverul Duster, Patrick Lecharpy, directorul de design Amont Renault a declarat ca grupul nu si-a pus problema costurilor ci mai degraba a beneficiilor pe care acest concept le aduce marcii Dacia.
Patrick Lecharpy a admis insa ca valoarea intregului proiect nu s-a apropiat de suma de trei milioane de euro.
„Am vrut sa testam reactiile publicului. Am creat Duster pentru ca putem si am vrut sa aratam lumii acest lucru”, a explicat Lecharpy. El a adaugat ca pe de alta parte, acest proiect a constituit un exercitiu bun pentru echipa si intr-o anumta masura face parte din pregatirea echipei.
Nu in ultimul rand, Patrick Lecharpy a spus ca grupul Renault lucreaza in fiecare an la circa trei sau patru concepte si desi nu poate estima cu exactitate cand va aparea urmatorul concept Dacia, acestea vor fi prezentate regulat, la un intervat de doi sau trei ani.
Duster este primul crossover care poarta emblema Dacia. El combina formele unui automobil coupe cu cele ale unui MPV (Multi Purpose Vehicle). A fost prezentat in premiera la Geneva, acolo unde a facut o buna impresie in randul vizitatorilor si a presei de specialitate.