Cu ocazia lansării noii direcții de brand – do your thing – la nivel local, ING Bank România a realizat un nou studiu pentru a vedea în ce mod românii s-au adaptat noilor realități aduse de pandemie, dacă simt că au mai mult timp pentru ei și cum și-au reevaluat prioritățile în timpul pandemiei.
„Rezultatele studiului demonstrează capacitatea noastră de a ne adapta și de a reuși să ne bucurăm de viață, chiar și în cele mai dificile situații. Cred că toți simțim acum mai mult ca niciodată nevoia de a fi alături de cei apropiați, să ne relaxăm sau să facem lucruri pentru noi, oricât de mici. În ciuda faptului că pandemia a impus mai multe restricții care ne-au limitat posibilitățile de socializare pentru propria noastră siguranță, ne-am repliat și am reușit să găsim alternative, unele mai creative ca altele. Și tocmai acest spirit este sărbătorit prin noua noastră direcție de brand, lansată de curând în România. Noi le spunem clienților noștri ‘do your thing’, ING este aici să te susțină ca să te poți ocupa de ceea ce iubești.”, a declarat Silvia Mihăilescu, Director Marketing, Comunicare și CSR ING Bank România.
Ce motivații au românii în spatele hobby-urilor
Rezultatele studiului arată faptul că românii pot fi caracterizați drept persoane extrovertite, care pun mare preț pe socializarea cu familia și prietenii. Aceștia au nevoie activități care să le ofere deschidere, conexiune și libertate de exprimare. Pentru jumătate dintre respondenți, hobby-urile sunt un prilej de a socializa și a se simți incluși în comunitate. 19% dintre respondenți declară că hobby-urile pe care le aleg au scopuri de dezvoltare personală, iar 17% spun că activitățile pe care le practică îi ajută să schimbe în bine lumea din jurul lor și să se simtă utili. Mai mult, 15% susțin că practică hobby-uri pentru a se simți mai veseli și pentru menținerea echilibrului emoțional.
Activitățile afectate în perioada pandemiei
Pandemia a afectat puternic opțiunile românilor în materie de hobby-uri și petrecere a timpului liber, limitând interacțiunea socială. Astfel, atunci când au fost întrebați despre activitățile care le lipsesc cel mai mult, majoritatea respondenților au invocat activități de socializare, precum distracția cu prietenii (64%), aniversările și ocaziile speciale sărbătorite împreună cu cei dragi (56%), călătoriile (54%), servirea mesei la restaurant (53%), socializarea în baruri și terase (52%), mersul la cinema (51%), precum și participarea la concerte și festivaluri (48%).
Ce soluții au găsit
Deși activitățile de socializare față în față le-au lipsit cel mai mult, 46% dintre români au ales să stea în siguranța și confortul propriului cămin pentru a urmări mai multe filme și seriale. Pe locul doi și trei în preferințe s-au aflat petrecerea timpului pe rețelele de socializare (37%) și mai mult timp petrecut cu partenerul de viață și cu familia (36%). 34% s-au odihnit mai mult, tot atâția au ascultat muzică și 32% au citit cărți. Următoarele pe lista de preferințe în timpul pandemiei au fost activitățile domestice precum gătitul, renovarea casei sau grădinăritul.
Doar trei din 10 români consideră că au mai mult timp decât înainte. Însă dacă ziua ar avea cu două ore în plus, patru din 10 români ar dori să doarmă mai mult, și trei din 10 ar opta pentru activități recreaționale ca mersul în natură sau cititul.
Inspirația românilor pentru noi hobby-uri
Ca sursă de inspirație pentru hobby-uri sau opțiuni noi de petrecere a timpului liber, românii s-au inspirat cel mai mult citind articolele de pe internet (34%), de la familie (34%) și din videoclipurile de pe YouTube (27%). Însă doar 34% dintre români declară că au descoperit o nouă ocupație favorită în timpul pandemiei.
ING și-a propus să aducă inspirație românilor din rândul românilor și a lansat un concurs național unde protagoniști sunt cei care au avut curajul să își schimbe planurile cu unele noi, cei care au continuat să facă lucruri importante pentru ei în ciuda pandemiei. Fie că e vorba de premii de sezon sau o doză mică de faimă (noile planuri ale unor câștigători pot să apară pe canalele de Social Media ale băncii, pe panouri publicitare sau să se audă la un matinal de radio), participanții le pot obține trimițând poze sau video-uri cu hobby-urile lor pe platforma dedicată.