Chiar dacă oportunităţile de promovare sunt mai puţine faţă de anii anteriori, nu ar trebui să renunţaţi la avansarea planificată pentru acest an. Criza ar putea fi un moment oportun pentru a creşte profesional, consideră Daniela Necefor, managing partner la Total Business Solutions. Motivul? „Condiţiile actuale îi determină pe angajaţi să se evidenţieze, să vină cu tot felul de idei pentru a fi remarcaţi şi să aloce cât mai multe resurse job-ulu
Chiar dacă oportunităţile de promovare sunt mai puţine faţă de anii anteriori, nu ar trebui să renunţaţi la avansarea planificată pentru acest an.
Criza ar putea fi un moment oportun pentru a creşte profesional, consideră Daniela Necefor, managing partner la Total Business Solutions. Motivul? „Condiţiile actuale îi determină pe angajaţi să se evidenţieze, să vină cu tot felul de idei pentru a fi remarcaţi şi să aloce cât mai multe resurse job-ului din prezent”, explică Daniela Necefor.
În condiţiile în care criza economică a determinat un excedent de forţă de muncă disponibilă, vor fi apreciaţi cei care au crescut până acum şi s-au format ca profesionişti, este de părere Ioana Moholea, project manager în cadrul Perspective Group.
Ce trebuie să faci pentru a impusiona o avansare?
Specialiştii în resurse umane recomandă cinci metode prin care poţi fi mai aproape de promovarea la care visezi:
1. Conştientizează-ţi succesele anterioare şi fă un sumar al acestor
2. Cunoaste-ţi punctele forte şi limitele
3. Informează-te despre evoluţia pieţei, în primul rând a celei în care activezi, apoi a celei financiar-bancare şi, nu în ultimul rand, a celei de recrutare
4. Construieşte relaţii în interiorul şi exteriorul companiei
5. Nu neglija pregătirea profesională şi fii autodidact
Top cinci calităţi apreciate de angajatori în perioada de criză
- Flexibilitate
Fii deschis în redefinirea termenilor de colaborare angajat-angajator şi nu uita că situaţia în piaţă este diferită faţă de cea din anul precedent.
- Proactivitate
Orientează-te către acţiunile şi activităţile care aduc un plus de valoare în companie şi elimină-le pe cele non-profitabile.
- Eficienţă
Acţionează astfel încât să reduci timpii morţi de la locul de muncă.
- Relaţionare şi lucru de echipă
Stabileşte şi construieşte relaţii în interiorul şi în afara companiei, care să ducă la rezultate concrete şi să asigure un acces la informaţia utilă în timp rapid.
- Increderea in fortele propriii
Poţi avansa în carieră dacă demonstrezi că ai încredere în tine. Explicaţia stă în faptul că acele persoane care îşi cunosc propria valoare şi au încredere în forţele lor sunt perfect conştiente de capacitatea lor de a face faţă diverselor probleme sau rivalităţilor.
SURSA: Perspective Group
DETALII:
Citiţi şi În loc să-ţi sapi colegul de serviciu.