În timp ce piața mobilei scade an de an, businessul Lemet crește. Motivul? O strategie de business inspirată: diversificarea producției și extinderea rețelei de magazine.
În urmă cu 20 de ani, Alexandru Rizea punea bazele companiei Lemet, unul dintre cei mai mari producători români de mobilă. ”Lemet vine de la lemn-metal. La început am încercat să facem și confecții metalice”, povestește Alexandru Rizea.
Primul obiect produs de Lemet, o măsuță de cafea, este păstrat la loc de cinste de businessman. „De la aici a început totul”, își amintește cu nostalgie Rizea. Acum, halele de producție ale fabricii Lemet acoperă o suprafață de 30.000 de metri pătrați. La ultima hală, cu o suprafață de 5.000 de metri, a terminat construcția anul acesta.
”Aici avem un program de montare a unor utilaje, un proiect în valoare de șase milioane de euro, din care jumătate este partea noastră. Este primul nostru proiect cu fonduri europene”, spune Rizea. Odată cu utilarea noii hale, se schimbă și filozofia de business. ”Acestea sunt investiții care se fac pentru creșterea flexibilității noastre. În anul 2000, când am început să dotăm fabrica cu utilaje moderne, automatizate, am pornit pe serii mari. Asta nu mai este suficient în ziua de astăzi”, explică omul de afaceri.
Are, în prezent, 407 angajați, iar pentru noua linie de producție mai angajează încă 10 persoane. Totuși, în businessul Lemet sunt implicați mult mai mulți oameni. Pentru a-și vinde mobila, Rizea a înființat rețeaua de magazine Lem’s. Totuși, un singur magazin, cel din Câmpina, îi aparține omului de afaceri, celelalte, peste 100, funcționând în regim de franciză. ”Oricine își poate deschide un magazin Lem’s, important este să prezinte încredere”, spune Rizea. Specialiștii Lemet se ocupă de amenajarea spațiului, apoi este trimisă mobila, iar personalul nou angajat este instruit la sediul Lemet. Într-un singur magazin lucrează minimum patru oameni, doi consultanți de vânzări și doi oameni care se ocupă de montaj.
Extinderea rețelei de magazine este una din prioritățile omului de afaceri. Datorită acestei strategii, dar și pentru că a diversificat producția, Rizea a reușit să crească businessul Lemet în timp ce piața mobilei din România este în scădere. În prima jumătate a anului, vânzările s-au ridicat la 58 de milioane de lei, cu 13% mai mult decât în aceeași perioadă din 2010.