Din 2010, de când a fost numit la conducerea unuia dintre cei mai cunoscuți jucători din piața importatorilor de băuturi alcoolice, Ciocoveanu s-a axat pe creșterea profitabilității, atragerea unor furnizori renumiți la nivel internațional și formarea unei echipe care să-l ajute să-și atingă țintele. Iar primii pași au fost făcuți imediat ce a preluat conducerea Lerida.
”Am preluat compania într-un moment în care întrerupsese colaborarea cu Bacardi‑Martini. Atunci, a pierdut 75% din cifra de afaceri.  În ultimii doi ani, am adus Lerida la o cifră cu 10% mai mare decât cea mai bună perioadă Bacardi‑Martini în România. Secretul a fost strategia aplicată, organizarea echipei, împărțirea pe departamente. Am căutat punctele cu valoare adăugată pentru business”, detaliază el. În plus, a început o ”dezvoltare pe nișe”. Mai concret, de o jumătate de an a intrat și pe food, un business despre care spune că merge foarte bine, mai ales că promovează produse de dietă. Pentru că, punctează el, un business complet este acela care atinge cât mai multe ramuri.
”În primul rând, mă pune în valoare și nu mă lasă să-mi pierd experiența pe anumite ramuri de activitate. Și, implicit, crește valoarea vânzărilor. Punctual, anul acesta mizez pe vânzări de 6,5 si 7 milioane de euro, dublu față de acum doi ani, când am preluat conducerea Lerida”, mai spune Ciocoveanu. Aceste estimări se bazează și pe  aducerea în țară a șapte branduri de băuturi, foarte cunoscute pe piața internațională, precum vinurile produse de Bodega Iniesta, compania lui Andrés Iniesta, celebrul fotbalist al FC Barcelona și al echipei naționale a Spaniei. În oferta companiei mai apar și alte nume: Bordeaux Monsieur Louis, Chateau Laroque sau Chablis Bovier. De asemenea, în afară de vin, din portofoliul Lerida mai fac parte și băuturi spirtoase: whiskey, vodka, lichior, tequila, rom, care acoperă în jur de  35–40%  din business.
Referindu-se la profitul net, managerul nu s-a arătat foarte mulțumit, creșterea cursului euro având un rol decisiv. ”Din cauză ca toți partenerii noștri din afară au scumpit. Când există o cerere foarte mare pe piața internațională, prețul crește. Noi nu ne-am dorit acest lucru pentru că piața din România nu suportă atâtea scumpiri. În plus, prețul materiei prime a crescut. Am încercat să atenuez creșterile de afară și să nu cresc prețurile”, explică el. Și nu este deloc ușor, mai ales că activează într-o piață pe care Patronatul Național al Viei și Vinului (PNVV) a evaluat-o la 400 milioane de euro și unde vinurile ieftine ”de masă”, acoperă cea mai mare parte. ”Practic, valoarea pieței vinurilor premium și superpremium în România nu depășește 1,5 milioane de euro”, mai declară Ciocoveanu.
Mai departe, anul viitor se va concentra și pe dezvoltarea segmentului de food, care își dorește să însemne undeva la 20-30% din business.  Și, cine știe? Poate că va dezvolta și segmentul de trabucuri, o dorință mai veche a managerului. Lerida International , unul dintre importatorii autohtoni de vinuri și băuturi spirtoase, a fost fondată în 1993 de Familia Ion Matei, ajungând acum la un portofoliu de peste 400 de soiuri de vin și sortimente de băuturi alcoolice din diferite țări.