„Cu siguranță, da!”, spune Andrei Popovici, Director Executiv Vânzări Locale și Operațiuni Clienți Telekom Romania. „Volumul de echipamente folosite de clienți și pe care doar departamentele de operațiuni le manipulează este de ordinul zecilor de mii pe luna. Unele pleacă spre clienți, altele vin de la aceștia, unele sunt defecte, altele în stare de funcționare. Iar până aproape de sfârșitul anului trecut, fluxul acestora era un proces de tip „legacy” construit acum mai bine de un deceniu, în care am constatat duplicări sau erori și multă mentalitate tip siloz, întrucât traversa numeroase organizații. Atunci ne-am dat seama că un sistem nou de administrare ne poate aduce numeroase beneficii.”

Andrei Popovici

Aceste echipamente sunt de diferite modele și în diferite stări, așa că prima piesă în puzzle era cum pot fi acestea identificate cât mai simplu și rapid. „Am ales mixul unic de identificare: numărul serial și codul de material, ceea ce prezenta numeroase beneficii. Procesul bazat pe acestea ne dădea posibilitatea să vedem în orice moment unde se găsește echipamentul, cât stă în fiecare loc, să gestionăm mai simplu stocurile, să facem previziuni mai exacte pentru noile achiziții. Toate acestea pentru a fi în masură să asigurăm clienților exact echipamentele de care au nevoie,” descrie procesul Dinu Buzaș, Director Vânzări Locale și Operațiuni Vest Telekom Romania, unul dintre membrii echipei care s-a ocupat de acest proiect.

„Implementarea noului proces a presupus un efort foarte mare din partea echipei, continuă Andrei Popovici. Procesul a avut loc în mai multe etape, de la alinierea sistemelor informatice pentru o imagine corectă între sisteme și teren, la construirea unui nou sistem suport care să permită urmărirea unui echipament, transmiterea de alarme atunci când se constată discrepanțe între înregistrările din sisteme și realitatea din teren. Ca de fiecare dată, indiferent de îmbunătățirile tehnologice, tot oamenii sunt elementul-cheie în succesul proiectelor de o asemenea anvergură, așa că un rol primordial în implementare l-a avut îmbunătățirea mentalității și a comportamentelor celor din prima linie, ale fiecărui tehnician.”

Sute de mii de echipamente sortate în mai puțin de un an

Rezultatele nu s-au lăsat așteptate. „Cifrele vorbesc de la sine, spune Roxana Florescu, Project Manager, Excelență Operațională Telekom Romania. Avem sute de mii de echipamente scanate în depozit și încărcate în baza de date cu tot cu istoric – adică știm cu exactitate când au intrat pentru prima dată în depozit, la ce client au fost și unde se află în acest moment. Rata de trasabilitate a tuturor echipamentelor este peste 99.5 % în mai puțin de 1 an de la implementare! O altă masură eficientă a fost ambalarea echipamentelor folosind un cod de culori și, astfel, timpul de sortare și returnare a echipamentelor a fost simțitor redus, iar echipamentele bune pot fi mai repede introduse în circuit.”

Acesta este unul dintre numeroasele proiecte pe care Telekom Romania le-a implementat în cadrul procesului de simplificare și digitalizare a operațiunilor. „Ce am învățat din această experiență? Că resursele de transformare și schimbare trebuie crescute în organizație în toate formele lor: de fiecare dată este nevoie simultan de abilitatea de a transforma lumea reala în date, de problem-solving și inovație, si de abilitatea de a schimba mentalități și comportamente înradăcinate adânc. Odată cu aceste ingrediente puse la lucru, schimbarea se întâmplă, echipa devine mai solidă, mai  motivată și produce rezultate!”, ne-a transmis în încheiere Andrei Popovici.

Articol susţinut de TELEKOM.