Pentru a evita accesarea nedorită a telefoanelor și tabletelor, este bine ca utilizatorii să ia unele măsuri, precum:
blocarea cartelei SIM printr-un cod PIN complex
setarea perioadei minime de inactivitate după care terminalul este blocat automat
setarea unei parole pentru deblocarea echipamentului
instalarea unui program antivirus bine cunoscut și setarea acestuia pentru actualizări și scanări periodice
păstrarea restricțiilor de securitate configurate de producătorul terminalului
actualizarea periodică a aplicațiilor instalate și a sistemului de operare.
Ce se poate face în caz de furt
În cazul în care unui utilizator îi este furat telefonul, acesta poate evita consumul nedorit de voce și date solicitând cât mai repede furnizorului său de servicii de telefonie suspendarea temporară a numărului, urmând să îi fie furnizată ulterior o nouă cartelă SIM cu același număr.
Înainte de a pleca în vacanță, este bine ca utilizatorii să își noteze numerele de telefon la care pot apela propriul furnizor de servicii de telefonie pentru a semnala un eventual furt. Este bine de reținut că operatorii telecom pot bloca numai cartela SIM, nu și smartphone-ul sau tableta, iar pentru recuperarea acestor echipamente este necesară o plângere la poliție.
Există, totodată, aplicații dezvoltate special pentru a localiza smartphone-ul sau tableta și pentru a șterge datele din memoria acestor echipamente în cazul în care nu mai pot fi recuperate, precum și soluții prin care posesorii pot face o copie de siguranță a contactelor și datelor din telefon.