Cum să folosim eficient cardurile de fidelizare ale marilor magazine

Deşi majoritatea marilor retaileri oferă constant reduceri de preţ pentru o serie de produse comercializate, câteva lanţuri de magazine oferă în plus clienţilor beneficii suplimentare considerabile prin cardurile de fidelizare.

De ceva timp, consumul românilor a migrat treptat dinspre magazinele de cartier şi pieţe spre comerţul modern prin marile lanţuri de magazine. Acestea au ajuns să domine astfel cumpărăturile de consum ale românilor, iar pe fondul concurenţei în creştere au apelat la diverse modalităţi de atragere a clienţilor.
Capital a făcut un tur al marilor retaileri şi vă prezintă în materialul de faţă câteva ponturi pentru a cumpăra cât mai convenabil din aceste magazine.
Urmăriţi pliantele
Una din cele mai eficiente metode de a cumpăra cât mai convenabil din lanţurile de magazine este consultarea în prealabil a pliantelor proprii,  atât de pe paginile de internet ale companiilor, cât şi în magazin, fiind disponibile la intrare. În general, pliantele conţin o serie de produse aflate în promoţie timp de o săptămână sau două, iar reducerile de preţ nu sunt de neglijat. Consultând pliantele online, puteţi să vă faceţi o listă cu produsele ale căror preţuri vă tentează, în paralel cu comparaţii între ofertele diferitelor magazine.
Apelaţi la cardurile de fidelitate
La Cora, clienţii care aplică pentru cardul de fidelitate acumulează pe acesta puncte în funcţie de volumul şi structura cumpărăturilor. La cumpărături de minimum 30 de lei se primesc 10 puncte, iar apoi la fiecare 15 lei suplimentar se acordă câte 5 puncte. În plus, achiziţionarea anumitor produse din promoţie aduce după sine alte puncte, aproape la paritate cu preţul produsului (exemplu: pentru 12 lei, 12 de puncte). De asemenea, cumpărarea unui al doilea produs anume de către posesorul de card aduce după sine rambursarea a 50% din preţul produsului sub forma un tichet valoric.
Punctele acumulate pot fi transformate în tichete valorice în lei prin înmulţire cu 0,023. Astfel, dacă am cumpăra produse care nu aduc puncte separat, am avea un beneficiu de doar 0,78% (ex. la cumpăraturi de 300 lei primim 100 puncte, în schimbul cărora primim un tichet de 2,3 lei). Beneficiul maxim, de 3,07%, s-ar obţine dacă s-ar cumpăra doar produse care aduc puncte separat (la cumpărături de 300 lei am obţine 100 puncte + 300 puncte, convertibile în tichete valorice de 9,2 lei).
În reţeaua Profi, a treia ca mărime din ţară, clienţii acumulează pe carduri „bănuţi“, câte 5 la fiecare 30 de lei cumpărături. Fiecare 10 „bănuţi“ valorează 1 leu, astfel că beneficiul clienţilor ar fi de 1,67%, adică de 1 leu la fiecare 60 lei cumpărături. Cu fiecare 25 de bănuţi poate fi luat un tichet răzuibil, care poate conţine premii. Altfel, bănuţii pot fi acumulaţi şi convertibili în vouchere de câte 10 lei pentru fiecare 100 de bănuţi sau pot fi folosiţi la achiziţionarea unor produse anume în perioada noiembrie-decembrie. Unele din cele mai practice carduri de fidelitate sunt cele emise de Gmarket, cu ajutorul cărora clientul are acces la reduceri plecând de la 5% şi care pot merge până la 44%. Reducerile au fost verificate prin compararea preţurilor cu cele din alte lanţuri, produsele participante la promoţie fiind aproape cele mai multe şi variate dintre toate magazinele.
Penny Market, cea mai mare reţea de magazine de plan local, oferă prin intermediul cardului propriu acces la reduceri substanţiale, de 15%-30%, pentru câteva produse, în fiecare săptămână. Oricum, Penny oferă promoţii deloc de neglijat pentru orice client, fiind un mega-discounter. Totodată, posesorii de card Penny participă săptămânal la o tragere la sorţi cu 150 de premii sau pot primi premii instant la casă. O dată la trei luni, clienţii care au depus taloanele primite odată cu cardul participă la o tombolă cu premii de 5.000-10.000 lei.