Iti cunosti foarte bine marfa pe care o vinzi pe website-ul tau. Esti sigur ca Google pune site-ul tau in categoria corecta? Daca website-ul tau este despre pantofi, Google poate crede totusi ca este despre broaste. De ce?
In cazul in care Google pune site-ul tau intr-o categorie diferita va fi destul de greu sa obtii rezultate bune in motoarele de cautare pentru cuvintele pe care le doresti (de ex. din categoria pantofi din care de fapt face parte site-ul tau ).
Multi clienti ma intreaba de ce site-ul lor este pozitionat in spatele competitiei desi au mai multe linkuri decat ei si un site mai de calitate. Numarul de linkuri este important dar calitatea acestora este mult mai importanta.
Cum afli ce gandeste Google despre site-ul tau?
Pentru a face acest lucru incearca o cautare similiara cu cea de mai jos direct in Google si pentru site-ul tau:
related:www.numesite.ro/ ~numesite.ro
Inlocuieste numesite cu numele site-ului tau si asigura-te ca nu exista nici un spatiu intre related: si www. In pagina cu rezultate Google va afisa site-urile pe care le considera similare cu al tau. Daca majoritatea site-urilor sunt cam pe acelasi domeniu cu al tau, atunci totul este ok. In cazul in care lista de site-uri afisata este pe subiecte total diferite de site-ul tau atunci ai o problema iar Google nu il va afisa intr-o pozitie fruntasa pe cuvintele cheie pe care le doresti.
De ce ar pune Google site-ul tau intr-o categorie gresita?
Sa presupunem ca site-ul tau este despre vanzarea de pantofi. Daca site-ul tau primeste linkuri de pe alte site-uri dar acele site-uri mai au linkuri si catre alte site-uri despre broaste atunci Google poate crede ca website-ul tau este despre broaste.
Este important ca link-urile de pe site-urile care fac trimitere catre site-ul tau sa mearga tot catre site-uri de pantofi. Cea mai simpla metoda si eficienta pe care multi o ignora sunt directoarele web. Desi importanta lor a scazut dramatic totusi ajuta foarte mult la pozitionarea site-ului tau intr-o anumita categorie. Ca tot vorbeam despre site-ul de pantofi. Intr-un director web, de regula, site-ul de pantofi va fi intr-o pagina care face trimitere si la alte magazine de pantofi. Iar in acest caz lucrurile sunt foarte clare pentru Google, iar pentru site-ul de pantofi va fi mai usor sa obtina o buna pozitionare in domeniul vanzarilor de pantofi.
A intrat website-ul tau in combinatia fericita?
Celelalte website-uri la care fac trimitere partenerii tai (cei care trimit linkuri si catre site-ul tau) influenteaza pozitionarea site-ului tau pe Google.
O sa incerc sa fiu putin mai clar folosind urmatorul exemplu: Sa presupunem ca site-urile 1, 2, 3 si 4 toate trimit linkuri catre site-urile A, B, C si D. Pe de alta parte site-urile A, B, C si D nu au nici un link intre ele. Totusi, Google va crede ca site-urile A, B, C si D sunt despre acelasi lucru deoarece aceleasi site-uri fac trimitere catre ele.
Nu este necesar ca site-urile A, B, C si D sa aiba linkuri intre ele pentru a fi considerate din aceeasi categorie. Cu cat mai multe site-uri fac trimitere la site-urile A, B, C si D cu atat mai stransa va fi relatia dintre ele.
Daca esti proprietarul site-ului A ar trebui sa te asiguri ca site-urile B, C si D sunt din acelasi domeniu cu al tau.
Ce inseamna toate astea pentru website-ul tau?
Cand faci link-building trebuie sa te asiguri ca paginile care vor face trimitere catre tine fac trimitere si catre alte site-uri cu tematica asemanatoare. Daca linkurile catre site-ul tau au o vecinatate buna atunci si site-ul tau va fi pozitionat mai bine.
Din pacate realizarea unui link building perfect este aproape imposibila. Totusi profesionistii in domeniu au gasit solutii. Va recomand sa cereti macar o parere competenta inainte de a investi enorm de mult timp sau bani.
SURSA: End Soft Design