În plină criză financiară, investiţiile în bijuterii de lux pot părea un moft. Nu şi pentru cunoscători. Alese cu grijă, ele se dovedesc plasamente rentabile, cu o marjă de profit de 10%-50%.

Te poţi plictisi de o bijuterie de lux pe care ai purtat-o doar de două ori în 20 de ani? Cunoscutul creator de modă Calvin Klein şi fosta sa soţie Kelly ar putea răspunde scurt: da. Ei au vândut prin casa de licitaţii Sotheby’s, acum doi ani, la New York, un set format dintr-un colier de perle, purtat prin anii ‘30 de Regina Mary a Marii Britanii, un pandativ Cartier şi cercei Van Cleef & Arpels având montate perle naturale şi diamante. Bijuteriile făcuseră parte din colecţia ducesei de Winsdor şi au fost cumpărate de cuplul Klein, în urmă cu 20 de ani, pentru 1,2 milioane de dolari. În numai două decenii, valoarea lor aproape s-a triplat, în 2007 casa Sotheby’s obţinând pentru ele 3,1 milioane de dolari.

Reţeta lui Klein poate fi folosită şi de românii pasionaţi de astfel de achiziţii, asimilate obiec­telor de artă. În România, sunt disponibile vreo zece case de bijuterii de lux, prin­cipalii distribuitori fiind MicriGold, Helvetansa, Chrono­link şi Sodo Migliori.

Pentru a se ridica la nivelul unei in­vestiţii, accesoriul de lux trebuie să facă parte dintr-o colecţie a unei case de bijutieri recunoscuţi, să fie unicat sau realizată în ediţii limitate şi, nu în ultimul rând, să înglobeze diamante, perle sau alte pietre preţioase. Timpul, de asemenea, creşte valoarea bijuteriilor.

Bugete de zeci de mii de euro

171-34996-29_biju2.jpgLa noi, bugetele pentru achiziţionarea de bijuterii de lux sunt mai puţin spectaculoase, situându-se, în medie, în jurul a 60.000 de euro. Dar in­te­re­sul pen­­tru acest tip de investiţie este în creştere, iar clienţii au devenit mult mai buni cunoscători ai tipului de bijuterii de lux căutat, susţine Adrian Stoican, directorul general al Helvetansa România.

„În privinţa tendinţelor, clienţii sunt, în continuare, interesaţi de bijuteriile din aur alb şi preferă, în acest an, pietrele colorate, precum ametistul, ex­plică Daniela Filip, director de marketing al Helvetansa. Practic, şi în privinţa bijuteriilor, sunt reflectate tendinţele din modă“.

171-34997-29_adrianstoican_32_evz.jpgAm constatat o creştere a bijuteriilor în cifra de afaceri din 2009, fapt ce arată că, pentru clienţi, ele sunt şi o investiţie.
Adrian Stoican, Helvetansa

Cei 4 mari „C“ ai unui diamant

CLARITATEA Reprezintă gradul de puritate a diamantului, limpezimea acestuia.
CULOAREA Nuanţele intense sunt ţinute la mare preţ. Cea mai scumpă culoare: rozul.
CARATELE Greutatea (un carat reprezintă 0,2 grame) creşte preţul pietrei.
CIZELAREA Pietrele cu tăietură rotundă reflectă cel mai bine lumina.

50,3 milioane de dolari este preţul celei mai scumpe colecţii de bijuterii, Winsdor

Piese celebre

Diamantul Wittelsbach

171-35001-29_wittelsbachdiamond_32.jpgCriza financiară nu a oprit cea mai mare casă de licitaţii din lume, Christie’s, să vândă la licitaţie celebrul diamant Wittelsbach pentru suma de 24,3 milioane de dolari, în luna decembrie a anului trecut.

Diamantul de culoare albastră datând din secolul al XVII-lea s-a remarcat prin raritatea culorii, mărime şi provenienţa regală.

Safirul Rockefeller

171-35000-29_rockefellersapphire_32.jpgJohn D. Rockefeller a cumpărat piatra de la un maharajah, în India anului 1934. Urmaşii miliardarului au vândut safirul de 62 de carate, care mai târziu a fost montat pe un inel din platină cu diamante. În 1988, a fost vândut pentru 2,8 milioane dolari, iar în 2001, la Christie‘s, pentru 3 milioane de dolari.

COLECȚII DE TOP

Colecţia casei de bijutieri Dior

171-34999-29_gwendolineroc_32.jpgInelul Gwendoline face parte din colecţiile create de bijutierii cunoscutei case Dior. Realizată din aur galben, piesa are montate diamante şi coral roşu. Actriţa Keira Knightley, una dintre vedetele de marcă de la Hollywood, a achiziţionat recent această piesă.

Colecţia Mikimoto

171-34998-29_colierlybra_32.jpgColier Lybra face parte din colecţia Milano by Giovanna Broggian şi este realizat din aur alb de 18 carate, patru perle albe South Sea şi diamante albe. Colecţia exclusivistă Milano by Giovanna Broggian este o combinaţie perfectă între eleganţa clasică a bijuteriilor Mikimoto şi inovaţia modelelor create de Broggian.