un client sau un subordonat, iti strica toata ziua. De fapt, mereu avem de-a face cu oameni furiosi, grosolani, nerabdatori, insistenti, agresivi, retractili, suspiciosi - cu care nu reusim sa ne itelegem. De obicei, suntem tentati sa raspundem la fel, fie ca avem de-a face cu furiosi, lenesi, glumeti sau barfitori, fara sa ne dam seama ca astfel ne lasam controlati de situatia creata, ca acceptam sentimentele lor negative. Exista apoi o multime de oameni care, constient sau nu, icearca sa ne ma
un client sau un subordonat, iti strica toata ziua. De fapt, mereu avem de-a face cu oameni furiosi, grosolani, nerabdatori, insistenti, agresivi, retractili, suspiciosi – cu care nu reusim sa ne itelegem. De obicei, suntem tentati sa raspundem la fel, fie ca avem de-a face cu furiosi, lenesi, glumeti sau barfitori, fara sa ne dam seama ca astfel ne lasam controlati de situatia creata, ca acceptam sentimentele lor negative. Exista apoi o multime de oameni care, constient sau nu, icearca sa ne manipuleze. Volumul „Comunicarea cu oamenii dificili”, recent aparut la Curtea Veche Publishing, inventariaza 115 moduri i care oamenii icearca sa-si manipuleze semenii si ofera metode punctuale pentru a le face fata. Autoarea cartii, Roberta Cava, specialista i managementul resurselor umane, este de parere ca multi sefi sunt pusi i functii de conducere doar pentru ca se pricep bine la domeniul i care lucreaza, dar habar nu au cum sa motiveze oamenii. (Roberta Cava, „Comunicarea cu oamenii dificili”, traducere de Andreea Rosemarie Lutic, Curtea Veche Publishing, 2003)