Există anumite greșeli de comunicare ce îți pot afecta sau chiar compromite parcursul professional. Iată 5 feluri în care poţi evita acele atitudini „nepotrivite” de comunicare, indiferent dacă te găseşti față în față cu un recrutor sau cu un coleg de muncă, notează Ejobs.
Arată credibilitate
Prezintă idei clare şi sincere despre ceea ce gândeşti. Nu înflori discuţiile doar pentru a părea mai interesant.
Controlează-ţi emoţiile
Dacă vrei să fii tratat de la egal la egal, arată respect, dar comportă-te cu persoana din fața ta într-un mod cât mai natural şi prietenos.
Gândeşte ideile pe care le comunici
Evită să spui lucruri înainte de a te gândi la consecințe. Poți să pari grăbit şi neatent dacă intervii înainte să asculți într-o discuție. Cel mai bine e să joci o carte câștigătoare: stai „în umbră” și intervii cu o idee bună când oamenii se aşteaptă mai puţin.
Fii constant în relaţiile cu echipa ta
La serviciu, e bine să fii constant în relația cu ceilalţi colegi ai tăi, altfel se vor simți nesiguri în preajma ta.
Fii autentic
Oamenii neexperimentați de vânzări tind să vorbească fără să fie autentici. Cu toții vrem să simțim că vânzătorul este acolo ca să ne ajute, nu ca să ne scoată mai mulți bani din buzunar. Așadar, autenticitatea contează într-un proces de vânzare și, la fel, contează și într-o discuție în echipă la birou.