Cum să te ferești de escroci când ești în vacanță. Pot fi păcăliți la aeroport, pot fi ținta hoților de buzunare sau pot fi escrocați ușor la hotel.

Cum să te ferești de escroci când ești în vacanță. Locul în care mergi pentru a te odihni și a te relaxa, la sfârșitul unei zile lungi în care ai vizitat muzee și obiective turistice, nu este imun la escroci, spune Joanne McNellis Coelho, CEO și fondator al Travel Safety Solutions.

„Deși oamenii ar trebui să se simtă în siguranță în hoteluri sau alte locuri de cazare, din păcate, acestea pot fi ținte predilecte pentru escrocherii”, dezvăluie ea, potrivit Explore.com.

Anumite înșelătorii pot apărea chiar înainte de a vă caza în camera unui hotel.

„E- mailurile și mesajele text care oferă upgrade-uri sau promoții speciale sunt trimise pentru a atrage oamenii, făcându-i să-și ofere informațiile despre cardul de credit. Aceste comunicări pot părea foarte autentice”, avertizează ea.

Experta în turism sugerează să contactați direct hotelul pentru a confirma legitimitatea oricăror mesaje și să nu dați niciodată click pe orice link până când nu sunteți sigur că mesajul este de încredere.

Escrocherii la care trebuie să fiți atenți când ajungeți la hotel

Tocmai ați ajuns la hotel și, pentru a vă instala mai bine căutați parola Wi-Fi. Ar fi bine vă gândiți de două ori înainte de a accesa internetul hotelului, spune Joanne McNellis Coelho.

„Una dintre cele mai frecvente escrocherii implică rețele Wi-Fi false. Escrocii creează rețele cu nume false, dar care seamănă foarte mult cu Wi-Fi-ul oficial al hotelului, sperând să-i păcălească pe oaspeți să se conecteze și să așa să le sustragă informații sensibile, cum ar fi numerele cardurilor de credit sau detalii bancare”, avertizează ea.

Pentru a vă asigura că utilizați o rețea hotelieră securizată, cel mai bine ar fi să obțineți detaliile de conectare direct de la recepție și să verificați numele înainte de a apăsa „conectare”.

Atenție la înșelătoria cu telefonul!

De asemenea, ar trebui să fiți atenți la înșelătoria telefonică. După cum explică Coelho, în timpul acestei escrocherii, un apelant care pretinde că este un angajat de la recepție sună în camera de hotel, pretinzând că a existat o problemă cu plată. Apoi, solicită informațiile cardului de credit pentru a finaliza plata sejurului.

„O tactică similară, cunoscută ca „meniul fals”, vizează, de asemenea, oaspeții solicitând informații despre cardul de credit pentru o comandă de mâncare. În ambele cazuri, oaspeții nu ar trebui să furnizeze niciodată informațiile solicitate despre cardul de credit”, îndeamnă experta.

Bloggerul de călătorii Rick Steves împărtășește o altă șmecherie pe care o fac escrocii. La ușa camerei apar două persoane care pretind că sunt angajați ai hotelului. Una vrea să verifice interiorul camerei, iar cealaltă rămâne afară. În timp ce tu ești distras, ei încearcă să fure orice obiect de valoare din cameră sau de pe noptieră. El spune că cel mai bine ar fi să nu lăsați niciodată străini în cameră, fără a le confirma identitatea la recepție.

Cum să te protejezi de escroci

Este important să păstrați cardul de credit într-un loc sigur și să nu împărtășiți detaliile cardului decât în timpul tranzacțiilor de care sunteți sigur că sunt legitime (cele efectuate printr-o aplicație de încredere sau la o persoană de la recepția hotelului). În plus, fondatorul Travel Safety Solutions recomandă să fiți cu ochii în patru pe tot parcursul călătoriei.

Escrocii vizează adesea călătorii care par distrași, așa că este important să fii foarte atent la fiecare pas”, susține el.