Cum să-ţi conectezi afacerea la scena internaţională

Sunt voci care spun ca a porni un proiect web din zona Europei de Est este o misiune extrem de dificla, daca nu imposibila. Desi cateva organizatii incearca sa sprijine astfel de initiative si desi avem deja un numar de exemple de succes, lucrurile nu par inca a functiona la parametri optimi.

Totusi, desi suntem departe de cele 2 centre importante ale web-ului global – Silicon Valley si Londra – Europa de Est a demonstrat deja ca are potential in dezvoltarea de afaceri web de impact pe piata internationala.
Conferinta internationala How To Web 2010, organizata de Wembrio, isi propune sa vina in sprijinul educatiei si dezvoltarii antreprenoriale in domeniul tehnologiei web in Europa de Est si sa conecteze aceasta zona a industrie la scena web-ului global.
Antreprenori si investitori web din intreaga lume se strang la Bucuresti
Pentru antreprenorii web din Romania si intreaga zona a Europei de Est,  How To Web 2010 este o buna ocazie de a obtine cunostinte practice, dar si de a primi feedback de la unele dintre cele mai mari nume ale industriei. In plus, cele 2 zile ale conferintei vor fi un excelent prilej pentru antreprenori de a relationa cu potential investitori, colaboratori si parteneri, fie ca este vorba despre vorbitorii confirmati ai How To Web 2010 sau de participantii la acest eveniment. 

Printre vorbitorii confirmati ai conferintei se numara Ramu Yalamanchi (Hi5), Reshma Sohoni (CEO Seedcamp), Mike Butcher (TechCrunch Europe), Patrick de Laive (The Next Web), Katy Turner (Eden Ventures) si Chris Heilmann (Yahoo! Developer Network). Acestia, precum si ceilalti invitati ai conferintei, vor fi disponibili pe durata celor 2 zile pentru intrebari si pentru a interactiona cu participantii.
Experienta Seedcamp la How To Web 2010
Prima zi a conferintei How To Web 2010 se va incheia cu un panel de discutii dedicat experientei Seedcamp – cel main important si mai cunoscut program de sprijinire a antreprenoriatului web din Europa. In cadrul acestui panel de discutii, cativa dintre castigatorii de top ai programului si CEO-ul Seedcamp, Reshma Sohoni, vor discuta despre misiunea si importanta Seedcamp, precum si despre realizarile de pana acum ale programului in Europa in general si, in particular, in Europa de Est.
Dintre castigatorii Seedcamp ce vor lua parte la respectivul panel ii reamintim pe Emi Gal (Brainient, Romania), Bostjan Špetič (Zemanta, Slovenia), Felix Fidelsberger (Stupeflix, Germania), Kris Hiiemaa (Erply, Estonia) si Vladimir Oane (uberVU, Romania).
A doua zi a conferintei va fi initiata de prezentarea Reshmei Sohoni, CEO Seedcamp, despre reteta succesului pentru antreprenorii web europeni. Reshma va vorbi despre cum pasiunea, orientarea catre clienti si focusul pe executie ii va ajuta pe antreprenorii online din Europa sa isi atinga mai usor obiectivele si sa isi propulseze business-ul pe piata internationala.
Startup Challenge – o rampa de lansare pentru antreprenorii web la inceput de drum
Pentru antreprenorii web la inceput de drum care au target international si doresc putin ajutor pentru a-si populariza afacerea, a participa la o competitie de startup-uri este una dintre cele mai bune sanse de a se face remarcati. Pentru acei antreprenori care nu au apucat sa participe anul acesta la Plugg sau Seedcamp, How To Web 2010 va gazdui o competitie de startup-uri proprie – Startup Challenge. Startup Challenge se adreseaza startup-urilor din online, provenind in special din Europa de Est, care au o idee viabila de business online si potentialul necesar pentru a o duce la indeplinire.
Pentru a se putea inscrie in competitie, business-urile trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii si sa intre in competitie pana la data de 10 octombrie 2010:
– sa aiba mai putin de 2 ani de activitate;
– sa targeteze piata internationala ;
– sa nu fi primit pana in momentul participarii la Startup Challenge nicio investitie de la o firma de VC (Venture Capital).
Juriul format din profesionisti web internationali, printre care Reshma Sohoni, Katy Turner si Patrick de Laive, va alege 6 finalisti care vor prezenta pe scena evenimentului in cadrul conferintei How To Web 2010. Dintre acesti 6 vor fi alesi cei 3 castigatori ai competitiei, care vor primi pachete de suport pentru business-ul lord in partea sponsorilor, dar si expunere internationala facilitata de How To Web.

Pentru cei care doresc sa porneasca un business online din Romania sau Europa de Est si sa targeteze piata internationala, How To Web 2010 este un prim pas in aceasta directie, fiind cea mai importanta conferinta de antreprenoriat si tehnologie web din Europa de Est si reunind peste 500 de profesionisti in domeniul tehnologiei web.