Segmentul posesorilor de carduri este foarte eterogen. Daca posesorii de carduri i valuta sau business apartin clar paturii celor cu venituri mari, iar cei cu carduri de credit pot fi icadrati i segmentul persoanelor cu venituri medii si mari, posesorii de carduri de debit nu pot fi icadrati i nici o clasa din punct de vedere al veniturilor. Card de debit au si directorii marilor companii, cu salarii de mii de dolari, dar si femeile de serviciu al caror salariu este de citeva sute de mii de lei. Totodata, si bursele acordate de multe universitati studentilor se platesc tot pe card, existind sanse ca, i curind, si pensiile si ajutoarele de somaj sa fie platite tot cu carduri. Citi isa dintre angajati stiu cum trebuie utilizat cardul, ce reguli trebuie respectate, cum trebuie sa procedeze i cazul i care pierd cardul sau acesta este furat ? Bancile se limiteaza la a oferi gratuit tuturor posesorilor de carduri, la deschiderea conturilor, pliante cu toate caracteristicile si regulile de folosire ale acestora. Brosurile sunt citite i momentul respectiv, dar apoi informatiile sunt uitate si apar problemele.
Una dintre cele mai itilnite probleme este demagnetizarea cardului. Acesta este refuzat de ATM-uri si nu poate fi citit de POS-uri. in asemenea cazuri utilizatorul nu intra i panica, fiind convins ca aparatul este de vina. Cauza este, de obicei, cu totul alta, mult mai banala. „Vinovatul” este telefonul mobil care, tinut linga card il demagnetizeaza. Problema se poate rezolva de la sine, cardul redevenind utilizabil dupa citeva minute sau ore. Sunt isa si sanse ca banda magnetica de pe cartela sa fie stricata definitiv. Evident ca i aceste cazuri posesorii cardurilor trebuie sa se adreseze bancii emitente. Necazul este ca, de multe ori, functionarii nu stiu ce trebuie sa faca i aceste situatii. in mod normal, pe baza buletinului de identitate, orice sucursala a bancii emitente trebuie sa-i ofere titularului suma solicitata i numerar, i limita contului disponibil. Verificarea este foarte simpla. Functionarul nu trebuie decit sa dea un telefon la departamentul de carduri al bancii pentru a i se comunica cine este posesorul cardului prezentat si soldul contului. Se verifica daca persoana care solicita banii este posesorul cardului si i se poate elibera suma ceruta. Exista isa exemple nenumarate de situatii i care functionarii de la diverse banci emitente de carduri au refuzat sa efectueze aceste operatiuni, fie din nestiinta, fie din comoditate. O alta problema cauzata de nestiinta sau neatentia utilizatorilor este blocarea cardurilor i ATM-uri. Doua motive stau la baza retinerii cardurilor. Acestea pot fi uitate de posesori i aparate, cu toate ca exista semnale sonore de avertizare. in aceste cazuri, cardurile sunt retrase automat i aparat. L