"Cine vrea să muncească cu adevărat are multe opţiuni în România. Există o lipsă acută de personal competent în toate domeniile. De exemplu, eu abia găsesc în Cluj un ospătar sau bucătar adevărat. Tinerii îşi pot alege orice meserie, vor câştiga mulţi bani dacă vor fi dedicaţi meseriei lor şi vor dori mereu să înveţe", a afirmat omul de afaceri.

Vuza consideră că tinerii trebuie lăsaţi să-i aleagă singuri meseria, sub îndrumarea unui specialist care să le testeze aptitudinile. "Nu recomand nimănui sistemul public de învăţământ din România. Liceele private, în schimb, sunt mult mai bune, deşi nu sunt la nivelul celor din Occident", a afirmat omul de afaceri.

Strategia profesională

Cea mai mare parte a elevilor de liceu nu întrevăd obiective clare şi nu au fost "învăţaţi" să-şi contureze o perspectivă pe termen lung, consideră Eliza Nechifor, de marketing şi comunicare în cadrul Manpower România. "Este extrem de important ca elevii de liceu să aibă capacitatea de a privi dincolo de diploma de bacalaureat, către punerea în practică a cunoştinţelor pe care le acumulează", a afirmat Nechifor.

Totodată, un nivelul înalt de pregătire profesională a devenit tot mai important pentru companii. " Companiile au ajuns să realizeze că talentul devine o caracteristică extrem de importantă în selecţia personalului, dar, în acelasi timp, este şi o caracteristică rar întâlnită. Cuvântul "specialist" va fi unul cu greutate pe piaţă în perioada următoare", a declarat oficialul Manpower.

Potrivit unui studiu Manpower, printre meseriile cele mai căutate de către companiile care activează în România se numără cele de inginer, manager, personal din domeniul financiar şi contabil, bucătar şi muncitor calificat.
Comerțul online este un domeniu unde cererea de profesioniști este într-o continuă creștere în anii următori, potrivit Irinei Mincinopschi, HR Manager eMAG
“O direcție care se va dezvolta foarte mult în Romania in urmatorii ani este profesionalizarea specializarilor legate de comerțul online unde cererea este foarte mare. În acest moment, piața românească este în stadiu de dezvoltare fiind subdimensionată în raport cu cererea de specialiști. Ca să numim câteva specializări, există o cerere mare de profesioniști în marketing online, dezvoltare software, în infrastructura IT, securitate online, domenii unde salariile depășesc nivelul mediu. De asemenea, ne așteptăm la o creștere în domeniul IT în general, unde dezvoltările tehnologice vor deschide posturi care acum nici nu există," a declarat Mincinopschi.