Cum se asigură transportul de marfă? Precizări de ultimă oră de la Ministerul Transporturilor

În contextul discuțiilor purtate la nivel european cu privire la asigurarea unor culoare de tranzit pentru transportul de marfă care să permită operatorilor din industria de profil, din statele membre ale UE și NON UE, să își desfășoare activitatea în condiții normale. În urma discuțiilor, s-au decis mai multe rute de tranzit.

Culoarul 1

Varianta 1 Nădlac (punct trecere frontieră)  –Arad – Timișoara – Lugoj- Ilia – Deva – Simeria – Sebeș -Sibiu- Râmnicu Vâlcea – Pitești – București – Giurgiu (punct trecere frontieră)

NADLAC – ARAD –TIMISOARA – LUGOJ: Culoarul 1si 5 se suprapune cu culoarul 3. Nod Rutier Balint spre Lugoj. De la nivelul acestui Nod Culoarul 3 părăsește zona de suprapunere cu culoarul 1.

LUGOJ – MARGINA: La Margina Culoarul 1 părăsește Autostrada A1 (lipsa lot de autostrada) si se intra pe drumul național DN 68A. Acces posibil prin NOD MARGINA al autostrăzii A1

MARGINA – HOLDEA: Intre Nodul rutier Margina si Nodul Rutier Holdea, aferente A1, culoarul se suprapune pe drumul national secundar DN68A. Aproximativ 15.5 de KM. Viteza medie de deplasare 55 de km/h

HOLDEA – SEBES: La nodul Holdea Culoarul 1 revine pe traseul Autostrăzii A 1. La km 309 la nodul rutier de la SEBES culoarul 1 se intersectează cu Drumul National DN1. Tot din acest nod se desprinde o ramura posibila a Culoarului 1 spre Vama Borș (închisă).

SEBES – SIBIU (SELIMBER): Culoarul 1 părăsește Autostrada A1 si de la nodul Selimber se suprapune cu traseul drumului național numărul DN 7 si DN1 până la SIBIU (SELIMBER).

SIBIU (SELIMBER Km 266 DN7) – Vestem (Km aprox 259 DN7)

Vestem (km aprox 259 DN7) – Pitești (km aprox 118 DN7): De la Km 259 la Km 118 culoarul 1 se suprapune peste drumul național DN7. La Km 118 Culoarul 1 părăsește DN7 si suprapune peste Autostrada A1 Pitești – București.

PITEȘTI – BUCUREȘTI: Culoarul 1 se suprapune peste Autostrada A1. La intersecția cu Centura București existentă Culoarul 1 părăsește Autostrada si se suprapune peste traseul Centurii existente București până la intersecția cu DN5.

CENTURA EXISTENTA BUCURESTI: Culoarul 1 părăsește traseul Centurii Existente București și se suprapune peste traseul Drumului național DN 5 până la punctul transfrontalier Giurgiu – RUSE.

Centura București – PCTF Giurgiu: Traseul Culoarului 1 se suprapune peste traseul drumului național DN 5 începând cu Km 10+500 si până la PCTF Giurgiu Km 64+880.

Varianta 2 Borș (punct trecere frontiera)  – Oradea – Cluj Napoca – Alba Iulia –  Sebeș -Sibiu- Râmnicu Vâlcea – Pitești – București – Giurgiu (punct trecere frontieră)

PCTF BORS – Autostrada A10 Nod Gilău: Culoarul se suprapune peste traseul drumului național DN1.La Nodul Gilău al autostrăzii A3 părăsește traseul lui DN1 si se reorientează suprapunându-se peste traseul Autostrăzii A3

Autostrada A3 Nod Gilău – Autostrada A3 Nod Turda: La Turda prin intermediul unui nod de mare viteza culoarul 5 se muta de pe traseul Autostrăzii A3 pe traseul Autostrăzii A10.

Autostrada A10 Nod Turda – Autostrada A10 Nod Aiud: Intre Nodul rutier Turda si Nodul Rutier Aiud, aferente A10, culoarul 5 se suprapune pe traseul autostrăzii A10.

AIUD (Nod Rutier A10) – SEBEȘ (Nod Rutier A1): Culoarul 1 părăsește traseul Autostrăzii A 10. la km aprox 44+700 la nodul rutier de la AIUD. Prin intermediul unui drum de legătura se continua suprapunându-se cu traseul drumului național DN1. Suprapunerea peste traseul DN1 se face până la intersecția cu Autostrada A1, unde prin nodul rutier SEBEȘ își continuă traseul prin Autostrada A1.

SEBEȘ – SIBIU (SELIMBER): Culoarul 1 părăsește Autostrada A1 și de la nodul Selimber se suprapune cu traseul drumului național DN 7 și DN1 până la SIBIU (SELIMBER).

SIBIU (SELIMBER Km 266 DN7) – Vestem (Km aprox 259 DN7)

Vestem (km aprox 259 DN7) – Pitești (km aprox 118 DN7): De la Km 259 la Km 118 culoarul 1 se suprapune peste drumul național DN7. La Km 118 Culoarul 1 părăsește DN7 și suprapune peste Autostrada A1 Pitești – București.

PITEȘTI – BUCUREȘTI: Culoarul 1 se suprapune peste Autostrada A1. La intersecția cu Centura București existentă Culoarul 1 părăsește Autostrada și se suprapune peste traseul Centurii existente București până la Intersecția cu DN5.

CENTURA EXISTENTĂ BUCUREȘTI: Culoarul 1 părăsește traseul Centurii Existente București si se suprapune peste traseul Drumului național DN 5 până la punctul transfrontalier Giurgiu – RUSE.

Centura București – PCTF Giurgiu: Traseul Culoarului 1 se suprapune peste traseul drumului național DN 5 începând cu Km 10+500 si până la PCTF Giurgiu Km 64+880.

Varianta 1/ Varianta 2 + Suplimentar București – Constanța

CENTURA EXISTENTĂ BUCUREȘTI: Culoarul 1 varianta1/varianta2 își mențin traseul suprapus pe cel al Centurii Existente București, si dincolo de intersecția cu DN5, până la intersecția Autostrada A2, respectiv Nodul Rutier cu Autostrada A2.

BUCUREȘTI – CONSTANȚA: Culoarul 1 varianta1/varianta2 se suprapune cu traseul Autostrăzii A2 până la intersecția cu autostrada A4.

Culoarul 2

Giurgiu(punct trecere frontiera) – București – Urziceni – Buzău – Focșani – Bacău – Suceava – Siret (punct trecere frontieră)

PCTF Giurgiu – București: Culoarul 1 se suprapune peste DN5. La intersecția cu Centura București existenta Culoarul 2 părăsește DN 5 si se suprapune peste traseul Centurii existente București până la intersecția cu DN2.

București – Urziceni: Secțiunea aceasta începe de la Nod (DN2 cu DNCB) pana la (Nod DN2 cu DN2A)

Urziceni – Buzău: Secțiunea aceasta începe de la Nod (DN2 cu DN2A) pana la Nod (Sosea Centura Buzău cu DN2). Suprapunere cu Centura Buzău pe 6 km.

Buzău – Focșani: Secțiunea aceasta începe de la Nod (Sosea Centura Buzău cu DN2) până la Nod (DN2 cu DJ204E)

Focșani – Bacau: Secțiunea aceasta începe de la Nod (DN2 cu DJ204E) pana la Nod (DN2 cu DN11).

Bacau – Roman: Secțiunea aceasta începe de la Nod (DN2 cu DN11) până la Nod (DN2 cu DN15D).

Roman – Suceava: Secțiunea aceasta începe de la Nod (DN2 cu DN15D) până la Nod (VO Suceava cu DN2). Culoarul 2 în zona Suceava va folosi VO Suceava.

Suceava-Siret: Secțiunea aceasta începe de la Nod (VO Suceava cu DN2) până la Nod (DN2 cu DN29C).

Siret – PTCF Siret: Secțiunea aceasta începe de la Nod (DN2 cu DN29C) până la PTCF Siret.

Culoarul 3

Nădlac (punct trecere frontieră) – Arad – Timișoara – Lugoj – Caransebeș – Orșova- Drobeta Turnu Severin – Șimian – Maglavit- Calafat (punct trecere frontieră).

NĂDLAC – ARAD –TIMISOARA – LUGOJ: Culoarul 1 se suprapune cu culoarul 3. Nod Rutier Balint spre Lugoj. De la nivelul acestui Nod Culoarul 3 părăsește zona de suprapunere cu culoarul 1.

LUGOJ (BALINT) – LUGOJ (Varianta de Ocolire Lugoj)

LUGOJ (Varianta de Ocolire Lugoj) – Drobeta Turnu Severin

Drobeta Turnu Severin – Calafat (intersecție DN 6 cu DN56): Traseul se suprapune peste varianta de ocolire a Municipiului Drobeta Turnu Severin

Calafat (intersecție DN 6 cu DN56) – PCTF CALAFAT

Culoarul 4

Moravița (punct trecere frontieră) – Timișoara – Arad – Oradea- Satu Mare – Halmeu (punct trecere frontieră).

PCTF Moravița – Timișoara: Secțiunea aceasta începe de la PCTF Moravița până la Nod (DN59 cu DN69)

Timișoara – Arad: Secțiunea aceasta începe de la Nod cu (DN59 cu DN69) până la (DN69 cu DN79)

Arad – Oradea: Secțiunea aceasta începe de la Nod cu (DN69 cu DN79) până la (DN79 cu DN19)

Oradea – Satu Mare: Secțiunea aceasta începe de la Nod cu (DN19 cu DN79) până la (DN19 cu DN19A)

Satu Mare – PTCF Halmeu: Secțiunea aceasta începe de la Nod cu (DN19 cu DN19A) până la PCTF Halmeu

Culoarul 5

Nădlac (punct trecere frontieră)- Arad – Timișoara – Lugoj – Ilia – Deva – Simeria – Sebeș – Sibiu – Brașov – Târgu Secuiesc – Lepșa – Focșani – Tesila – Tecuci – Bârlad – Huși – Albița (punct trecere frontieră).

NĂDLAC – ARAD –TIMIȘOARA – LUGOJ: Culoarul 1 si 3 se suprapune cu culoarul 5. Nod Rutier Balint spre Lugoj. De la nivelul acestui Nod Culoarul 3 părăsește zona de suprapunere cu culoarul 1.

LUGOJ – MARGINA: La Margina Culoarul 5  părăsește Autostrada A1 (lipsa lot de autostrada) si se intra pe drumul național DN 68A. Acces posibil prin NOD MARGINA al autostrăzii A1

MARGINA – HOLDEA: Intre Nodul rutier Margina si Nodul Rutier Holdea, aferente A1, culoarul 5 se suprapune pe drumul național secundar DN68A. Aproximativ 15.5 de KM. Viteza medie de deplasare 55 de km/h

HOLDEA – SEBES: La nodul Holdea Culoarul 5 revine pe traseul Autostrăzii A 1. La km 309 la nodul rutier de la SEBEȘ culoarul 5 se intersectează cu Drumul National DN1. Tot din acest nod se desprinde o ramura posibila a Culoarului 1 spre Vama Borș (închisă).