Baza rulantă ranforsată a modelului Dacia Duster este adaptată pentru o utilizare atât în afara drumurilor amenajate cât si pentru o utilizare off-road datorită unei garzi la sol înalte (de peste 200 mm) şi a unor unghiuri de trecere importante (30° pentru unghiul de atac şi de peste 35° pentru unghiul de degajare), potrivit reprezentanţilor Dacia.
Dar oare cum se comportă pe zăpadă? Răspunsul la această întrebare au vrut să îl afle şi finlandezii care au luat cel mai scump model din gamă, Laureate 1.5 dCi 110 CP, 4×4, şi l-au testat la ei acasă pe un traseu acoperit de zăpadă.
Modelul testat de finlandezi are un preţ de pornire, în ţara noastră, de 16.500 de euro.
Dacia Duster se află printre finalistele premiului "Maşina Anului 2011 în Europa", calificându-se pentru prima oară între cele şapte modele din care se va alege câştigătorul pe 29 noiembrie.
Celelalte finaliste sunt Alfa Romeo Giulietta, Citroen C3/DS3, Ford C-Max, Nissan Leaf, Opel Meriva şi Volvo S60/V60.
Duster a fost aleasă din 41 din modele nominalizate şi este pentru prima dată când Dacia ajunge în finala concursului Car of the Year 2011. Pentru ca o maşină să fie eligibilă aceasta trebuie să fie vândută în minim cinci ţări şi să aibă previziuni de vânzări de peste 5.000 de unităţi la nivel european.

<object width="480" height="385"><param name="movie" value="https://www.youtube.com/v/7ceFhjFVVrM?fs=1&amp;hl=en_US"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="https://www.youtube.com/v/7ceFhjFVVrM?fs=1&amp;hl=en_US" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="385"></embed></object>