„La cifre întotdeauna trebuie să dai fluxul de numerar, contul de profit şi pierdere şi bilanţul, pentru că acestea sunt importante. Dacă sunt solicitate alte detalii, pot fi puse în anexă. Pentru cifre sunt necesare 5-6 pagini. Restul este text, documentare, argumentare. Pentru că nu întotdeauna cifrele vorbesc de la sine. Şi atunci clar că tu trebuie să te duci cu cât mai multe detalii scrise astfel încât să aibă sens pentru ei acele cifre. Şi, evident, că trebuie să fie puse într-un limbaj mai uşor pentru că daca te duci la o bancă şi eşti o companie specializată într-o anumită industrie dacă foloseşti terminologia din industria ta, s-ar putea să nu te faci înţeles. Trebuie să fie un limbaj neutru, cât se poate de uşor de citit şi de înţeles“, spune Marius Vasilescu, director adjunct servicii de evaluare şi modelare financiară la Deloitte România.

Criza economică a convins companiile să realizeze planuri de afaceri şi să apeleze mai mult la consultanţi mai ales când se solicită bani noi pentru proiecte noi, noi cereri de finanţare, precum şi în cazul tranzacţiilor de M&A. Totodată, companiile se îndreaptă către consultanţi şi când sunt în dificultate.

„Când a venit criza, oamenii au început să devină mai precauţi şi mai responsabili. Criza a fost şi de bun augur. Pur şi simplu s-a produs o resetare, care a dus la responsabilizare şi a educat foarte mult companiile. Şi băncile au început să fie mai precaute. Partea de boom şi de criză o putem corela şi cu ciclul de învăţare şi de dezvoltare a economiei româneşti. Din ’90 încoace am avut şi boom şi criză, iar acum suntem diferiţi din punctul de vedere al comportamentului economic de ceea ce s-a întâmplat în ’90”, a declarat Vasilescu.

El apreciază că nu se va reveni la entuziasm odată cu trecerea crizei, pentru că deja se stabilesc nişte mecanisme care devin obiceiuri, iar partea de evaluare financiară şi de planuri de afaceri ar putea să fie pe un trend ascendent.

SURSA: Mediafax