Este cazul a doua programe de la bugetul de stat, pentru consilii locale si judetene, care insumeaza aproximativ sapte milioane de euro. Obiectivul: investitii in infrastructura si lucrari de interes public. Au fost depuse spre finantare numai sase proiecte, dintre care, culmea, nici unul eligibil. Conform directorilor de agentii regionale, conditiile din documentatie erau prea restrictive. A doua varianta prin care pot fi ratate finantari: programul este acesibil, dar proiectul este intocmit pr
Este cazul a doua programe de la bugetul de stat, pentru consilii locale si judetene, care insumeaza aproximativ sapte milioane de euro. Obiectivul: investitii in infrastructura si lucrari de interes public. Au fost depuse spre finantare numai sase proiecte, dintre care, culmea, nici unul eligibil. Conform directorilor de agentii regionale, conditiile din documentatie erau prea restrictive. A doua varianta prin care pot fi ratate finantari: programul este acesibil, dar proiectul este intocmit prost, asadar nu este eligibil. Este cazul a doua proiecte transfrontaliere, in valoare de doua milioane de euro, care nu au fost acceptate la Bruxelles. A treia varianta: programul este accesibil, proiectul este intocmit bine, dar nu mai apuca sa fie depus in timp util. Este cazul a 24 de proiecte Sapard, care au pierdut de cateva ori termenul limita. In cel de-al patrulea caz, programul este accesibil, proiectul este bine intocmit, primeste finantare, dar din cauza neregulilor in derulare este blocat. Este cazul celebru al proiectelor SAPARD de la Suceava, care au declansat o furtuna de controale la nivel national. Dar nu numai: lipsa resurselor pentru cofinantare sau interesele materiale si politice au blocat de multe ori proiectele in fasa. Numai esecurile flagrante, descoperite pana acum, insumeaza aproximativ 10% din sumele programelor aferente. Probabil ca mai sunt multe altele, care vor iesi la iveala cu timpul. Ce-i drept, majoritatea proiectelor finantate au fost bune. Insa 10% din ISPA, de exemplu, inseamna 24 de milioane de euro anual. Cu echivalentul sumei s-ar putea reface cateva zeci de drumuri comunale, care stim cu totii cum arata in prezent.