Acestea sunt pregătite să pună într-un con de umbră una dintre cele mai mari descoperiri ale internetului: motorul de căutare. Instrumentele de inteligență artificială, cum ar fi ChatGPT, pot genera deja texte extrem de sofisticate pornind de la solicitări simple ale utilizatorilor, producând orice, de la eseuri și cereri de angajare până la poezii și opere de ficțiune, potrivit Whatsnewinpublishing.
Mulți editori de știri se bazează pe căutarea pe internet ca principală sursă de informare și de creșterea a site-urilor. De fapt, 35% din traficul editorilor de știri provine din motoarele de căutare, mai mult decât de pe rețelele sociale și site-uri ale terțelor părți. Inteligența Artificială va putea înlocui căutarea pe Internet și va da peste cap modul în care se face acum acest job?
IA ar putea schimba căutarea pe internet așa cum o știam
Deși instrumente precum ChatGPT nu caută pe internet informații, așa cum o facem noi pe Google, ele pot oferi răspunsuri rapide și personalizate, bazate pe datele și informațiile pe care le-au fost deja furnizate (prin Wikipedia și articole de presă). Exact acea personalizare ar putea face toată diferența.
Expertul în inteligență artificială, dr. Mark Lee, spune: „Cred că următorul motor de căutare de top va fi unul cu cel mai bun sistem AI și va fi mai mult un asistent personal, decât un motor de căutare”. De fapt, Samsung a programat deja chatbot-ul AI al Bing pe dispozitivele sale Galaxy. Google a lansat, recent, Bard, un „serviciu AI conversațional experimental”, care este răspunsul lor la ChatGPT. Cei de la Google spun însă că Bard nu va înlocui căutarea pe Google, ci este gândit să o completeze.
Google are planuri mari pentru tehnologiile de AI și vrea să le introducă în peste 20 de produse și servicii, inclusiv Docs și Sheets. Mai mult, tehnologia dezvoltată de Google va putea fi utilizată contra-cost de companii și de dezvoltatori software care vor să creeze proprii chatboți pentru relaționarea cu clienții.
Cum se pot pregăti editorii de știri
Dacă ești editor de știri și te-ai obișnuit să te bazezi pe căutarea pe Google pentru orice, dar și pentru indexări, o lume fără search pe motorul de căutare ar putea fi devastatoare. Dacă oamenii vor introduce întrebări în instrumentele AI, s-ar putea să nu ajungă niciodată pe site-ul tău.
Deci, care este soluția? Răspunsul evident este reducerea dependenței de căutarea pe Google pentru a genera trafic și pentru a construi date primare.
Legătura directă cu publicul
Editorii ar trebui să construiască și să cultive relații directe cu publicul. Să creeze oportunități pentru ca oamenii să se implice pe acel site. Ar trebui să creeze o comunitate de cititori loiali, de preferat abonați, pe care să se poată baza pentru vizitarea site-ului și creștere constantă.
De asemenea, să utilizeze datele pe care le generează direct de pe site, cum ar fi adrese de e-mail, comentarii, preferințe de abonare și comportamente și evenimente ale utilizatorilor, pentru a afla mai multe despre cititorii lor și a personaliza experiențele.
Este adevărat că numărul afișărilor poate fi afectat. Dar acesta nu este singurul indicator al succesului. Editorii ar trebui să se gândească mai mult la calitate, în detrimentul cantității – construind relații cu utilizatori atenți, în loc să se axeze pe unici.