Potrivit unui comunicat al Aeroportului Internaţional Timişoara, remis miercuri AGERPRES, acest centru va fi şi cel mai complex, deoarece va lega transportul feroviar, cel aerian şi cel rutier.
'Administraţia Aeroportului Internaţional Timişoara se implică activ în dezvoltarea regiunii prin crearea unei infrastructuri solide, bază a dezvoltării economice pe termen mediu şi lung a zonei de vest. Astfel, în cadrul Master Planului General de Transport al României, care reprezintă strategia naţională a Ministerului Transporturilor pentru perioada 2015 – 2030, au fost incluse două obiective majore atât la nivel naţional, cât şi la nivel european. Valoarea totală a realizării acestor obiective este de 82,2 milioane de euro, fonduri nerambursabile. Este vorba de realizarea unui Terminal Intermodal de Marfă şi a unui Terminal Intermodal de Pasageri. Aceste obiective au fost incluse în Master Plan la capitolul 7 – Transport Aerian', se menţionează în comunicat.
Terminalul de Marfă va include Centrul Cargo, platforma de staţionare aeronave, terminalul de cale ferată, reabilitarea liniei ferate existente în perimetrul aeroportului şi conectarea acesteia la reţeaua naţională, parcări pentru autovehicule şi conexiuni de transport.
Un prim pas pentru dezvoltarea aeroportului spre zona de marfă a fost realizat prin aprobarea de către Comisia Europeană a proiectului 'Cargo Tim – Studii pentru Dezvoltarea Infrastructurii Transportului Intermodal de Marfă la Aeroportul Internaţional Timişoara' pentru finanţare prin programul european TEN-T. Administraţia aeroportului a făcut demersuri pe lângă Ministerul Transporturilor ca în Master Plan să apară specificat caracterul de intermodalitate a acestui obiectiv.
Terminalul de Pasageri va fi construit etapizat şi va include o aerogară de mari dimensiuni dotată cu toate facilităţile comerciale şi operaţionale. De asemenea, va fi construită o autogară legată printr-o galerie comercială de aerogară, care va deservi transportul public şi care va reprezenta un nod rutier important prin care se va facilita transportul pasagerilor cu autobuzul spre destinaţii regionale şi internaţionale.
În plus, vor fi construite şi spaţii comerciale, parcări auto, dar şi o gară pentru a asigura legătura între aeroport şi magistrala feroviară pe ruta Viena – Budapesta – Timişoara – Bucureşti.
'Aceste două investiţii majore, esenţiale pentru judeţul Timiş şi incluse în Master Planul General de Transport, vor avea un rol extrem de important pentru regiunea de vest a României. Dezvoltarea zonei economice se va realiza prin îmbunătăţirea infrastructurii din această parte a oraşului, vor fi create locuri de muncă în cadrul aeroportului şi în zonele adiacente. Companiile private vor avea noi oportunităţi de dezvoltare prin oferirea unor legături excelente între căile rutiere – prin conexiunile cu şoseaua de centură şi autostradă – şi cele feroviare şi aeriene. De asemenea, prin eliminarea traficului greu din oraş, va fi redusă poluarea şi congestia traficului urban şi va fi menţinută în stare mai bună infrastructura rutieră urbană. Călătorii vor avea parte de condiţii de călătorie mai bune, de timp redus de şedere şi de legături optime spre destinaţia lor finală', a declarat directorul Aeroportului Internaţional Timişoara, Daniel Idolu.
SURSA: Agerpres