De la câteva cabinete răzlețe la parterul unui bloc, în urmă cu 20 de ani, serviciile de stomatologie privată din România au ajuns, azi, să acopere circa o treime – aprox. 350 de milioane de euro -, din valoarea totală a pieței locale a serviciilor medicale private. Şi e loc pentru mai mult. Puțin afectată de turbulențele economice, această industrie s-a dezvoltat contra curentului.
“În mod paradoxal, criza economică a făcut posibilă explorarea unor noi oportunităţi”, afirmă Dragoş Popescu (foto), fondator şi director general al DentalMed. Explicaţia: vremurile grele au făcut ca pacienţii din Vestul Europei să fie mult mai interesaţi de serviciile medicale oferite de clinici stomatologice aflate în zone rezultate din expansiunea recentă a spaţiului comunitar european – “Diferenţele semnificative de preţ faţă de ţările de origine au determinat pacienţi din Marea Britanie, Franţa, Italia, Olanda, etc. să descopere servicii cel puţin la fel de performante în clinici din Ungaria, Cehia, Polonia. Adăugarea României pe harta serviciilor medicale competitive a venit mai târziu, prejudecăţile faţă de spaţiul estic european contribuind semnificativ la această întârziere”, explică Dragoş Popescu. (Unu din cinci clienți ai clinicilor stomatologice este străin, care preferă România datorită tarifelor mai mici decât în Vest).
De la general la particular, pentru clinica DentalMed criza economică a însemnat “o consolidare” a poziţiei pe piaţa serviciilor stomatologice premium şi de lux. DentalMed și-a creat o clientelă bine definită, formată în principal din vedete, politicieni, sportivi (oferă servicii stomatologice echipei Steaua) și oameni de afaceri. Din dorința de a-și respecta standardele, clinica s-a extins, anul trecut, de la 200 mp la 700 mp, în urma unei investiţii de 1,5 mil. de euro.
Estimări concrete pentru 2012? Dragoş Popescu ia în calcul o dublare a cifrei de afaceri față de anul 2010, până la 2 mil. de euro. Mai departe, în 2013, „credem că se va menţine trendul de creştere din anii precedenţi”. În ultimii trei ani, DentalMed a avut creşteri constante ale cifrei de afaceri, de cel puţin 25%. Pentru următorii cinci ani, Popescu speră la afaceri de 4-5 mil. de euro. Pe ce se bazează? “Pe creşterea valorii tratamentelor per pacient, şi nu pe cantitatea de pacienţi trataţi. Subscriem principiului lui Pareto, conform caruia 20% din totalul pacientilor va genera 80% din cifra de afaceri a clinicii. Este unul din aspectele care ne diferenţiază de alte clinici”, punctează Popescu.
“Un fenomen interesant care se manifestă în ultima vreme este acela al pacienţilor din alte oraşe ale ţării – Timişoara, Cluj, Sibiu, Piatra Neamţ, Constanţa etc.-, care aleg să se trateze în cadrul clinicii, deşi, în primă fază, aspectul distanţei ar putea fi considerat un impediment”, a observat managerul DentalMed. Ceea ce, iniţial, a fost considerat un fenomen sporadic, a devenit, între timp, o constantă în cadrul clinicii, motiv pentru care există acum o divizie specială pentru pacienţii care nu locuiesc în Bucureşti. Ca o paranteză, în clinica DentalMed sunt trataţi, anual, 5.000 de pacienţi (numărul lor creşte, anual, cu 10-15%).
În continuare, cele mai populare sunt intervenţiile de tratare a cariilor, implanturile dentare sau tratamentele chirurgicale reconstructive, dar şi cererea de tratamente de estetica dentară este în creştere. De la anul, clinica va avea un portofoliu de servicii mai extins, odată cu inaugurarea clinicii stomatologice premium dedicate exclusiv copiilor şi adolescenţilor – DentalMed Kids. (În ţară există, în prezenţ, două clinici dedicate segmentului de vârstă până în 18 ani – Dent Estet 4 Kids (deschisă în 2008) şi Dent Estet 4 Teens (2012)).
Dacă e să vorbească despre piaţa serviciilor de stomatologie privată în general, managerul DentalMed crede că, într-un orizont nu foarte îndepărtat, liderii vor fi clari şi detaşaţi – câteva reţele mari şi mult mai puţini independenţi, dar mai puternici, care vor deveni la rândul lor atractivi pentru investitori financiari sau strategici.
“În situaţia venirii pe piaţa românească a unor giganţi medicali internaţionali, în primul rând vor avea de suferit cabinetele mici, de cartier, care nu vor putea face faţă presiunii unor astfel de coloşi şi vor fi ameninţate cu falimentul”, comentează Dragoş Popescu. Mai exact, „acest lucru se va întâmpla peste 5-10 ani, când piata românească a serviciilor stomatologice va atinge cifre interesante pentru marii investitori străini, şi anume valori de peste 1 mld euro, de la maximum 350 mil. euro, cât este estimată în prezent”, continuă medicul.
Datele statistice arată că tot mai multe cabinete stomatologice pun lacătul pe uşa. Din 2008 încoace, în Capitală s-au închis aproape 200 din 3.500 de cabinete stomatologice câte au fost înregistrate. Mai mult, potrivit unui studiu al Organizației Mondiale a Sănătății (OMS), privind densitatea medicilor stomatologici în Europa, România se situa pe locul 31 din 33 de țări pe care studiul le‑a acoperit, cu aproape 2 medici la mia de locuitori. Ca distribuție, potrivit datelor jucătorilor din piața locală de profil, doar 10% din cabinetele stomatologice se află în mediul rural.
În afară de DentalMed şi Dent Estet, alte nume vizibile care dezvoltă clinici de stomatologie sunt Velvet Dental, Imperial Dent, Dental Plan sau Trident.
Cum se vând serviciile stomatologice de lux în vremuri tulburi
21 noiembrie 2012, 14:14
Ultima modificare în 21 noiembrie 2012, 16:14
Clinica stomatologică DentalMed a găsit un vad bun şi s-a dezvoltat contra curentului: segmentul premium şi de lux. Concurenţa este mică, pacienţii cu bani, iar problemele dentare fără număr. Drept dovadă, clinica a înregistrat, în ultimii trei ani, creşteri constante ale cifrei de afaceri, de cel puţin 25%.
Etichete: clinici private,
expansiune,
servicii,
stomatologice
Publicat in categoriile: Știri din Business
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Publicat in categoriile: Știri din Business
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Pentru comentarii sau drept la replică, ne puteți contacta pe pagina noastră de Facebook
- Update SCANDALUL IKEA: Compania CONFIRMĂ că a folosit deţinuţi politici la realizarea produselor sale
- Black Friday şi în hipermarketuri: preţuri la jumătate pentru cine cumpără VINERI laptopuri şi tablete de la Carrefour
- Carrefour deschide al 13-lea Express, în Dorobanți
- Mega Image deschide un nou Shop&Go. Retailerul are buget de 50 milioane de euro pentru noi investiţii
- STUDIU 50% dintre greci se văd punând bazele propriei afaceri
- Cât de interesați sunt românii să cumpere produse sustenabile
- Industria luxului începe să înţeleagă că Internetul poate scoate din amorţire chiar şi un brand exclusivist
- Cum se vând energizantele în hipermarket: Cora vinde peste un milion de doze
- Presa franceză: „Carrefour are nevoie disperată de bani (…) unele exituri sunt previzibile: Indonezia, Turcia, de ce nu şi ROMÂNIA…”
- Profitul Henkel a depășit 600 de mil. euro, în trimestrul trei