Digitalizarea MAI reprezintă un obiectiv principal pentru Cătălin Predoiu

Cătălin Predoiu urmărește să transforme Ministerul Afacerilor Interne (MAI) într-un HUB de servicii digitale. Astfel, ar urma să fie simplificate activitățile, dar și serviciile electronice destinate cetățenilor.

MAI a oferit mai multe informații despre principalele repere ale transformării digitale. Obiectivul este de a soluționa mai rapid solicitările cetățenilor, de a răspunde nevoilor cetățenilor printr-o comunicare facilă. Un alt obiectiv ar fi să crească nivelul de transparență instituțională.

Ministerul ar urmări și debirocratizarea serviciilor. Potrivit autorității, obiectivul este atins în mare măsură prin intermediul HUB-ului de servicii la nivelul ministerului.

Este vorba despre prima infrastructură de tip cloud la nivel guvernamental și primul portal integrat.

Cifrele oficiale arată că HUB-ul MAI a fost accesat până acum de peste 14 milioane de ori.

Prin intermediul HUB-ului s-au eliberat peste 500.000 de certificate de cazier juridic

Autoritățile informează și că au fost eliberate peste 500.000 de certificate de cazier juridic prin intermediul HUB-ului. În momentul de față, acestea sunt generate online, fără taxe și timpi de așteptare.

Până la această schimbare, cazierul era eliberat la ghișeu, cu plata taxei de timbru sau de urgență. Cozile reprezentau o altă problemă. Oamenii erau nevoiți să aștepte atât la ghișeu și să fie eliberat documentul. Acest proces dura peste 10 zile.

România, Smart City, Oraș Inteligent
Digitalizare SURSĂ FOTO: Dreamstime

Digitalizarea serviciilor făcut posibilă programarea pentru pașaport prin servicii informatizate

Digitalizarea serviciilor MAI a făcut posibilă și programarea pentru pașaport prin servicii informatizate. În acest fel, au fost înregistrate peste 1 milion de programări online pentru eliberarea pașapoartelor.

La rândul ei, Poliția Rutieră este în proces de digitalizare accentuată. Sunt vizate în mod special următoarele:

  • activarea sistemului de evidență a abaterilor;
  • sesizarea conducerii agresive în trafic;
  • eliminarea cozilor la ghișee pentru eliberare documente;
  • scurtarea timpilor de așteptare pentru eliberarea permiselor de conducere și a certificatelor de înmatriculare.

Este îmbunătățit și sistemul RO-ALERT

De asemenea, este îmbunătățit și un sistem important din domeniul situațiilor de urgență. Potrivit autorităților, sistemul RO-ALERT este îmbunătățit constant și adaptat nevoilor.

Astfel, vor fi implementate și alte situații de urgență, cum ar fi prezența în zonă a animalelor periculoase.

La rândul lor, și-au digitalizat activitatea și inspectoratele de urgență.