primavara agitata in care oamenii acestei industrii (clienti, agentii, furnizori) au tras din greu.A fost vara TVR, marcata de rebrandare, Euro 2004, Cerbul de Aur (frumos plasat in iulie, intre cele doua competitii sportive), Olimpiada, Divizia A si de meciurile de calificare ale echipelor romanesti de fotbal in cupele europene. In consecinta, am avut programe de audienta (chiar mai mari decat in sezon), care au influentat major atat evolutia cheltuielilor de publicitate, cat si grilele celorlalte statii.A fost si vara lui Acasa TV, daca ne uitam la statiile cel mai putin afectate de evenimentele mai sus mentionate. A fost vara K Lumea. A mai fost si Miss Romania (media de 2,9% in intervalul orar 17-19, dupa stirile de la ora 17:00). si „Teo si Andi” (media de 5,5% si share de 16,1% in prime time). si „Ce-am avut si ce-am pierdut” (cu o variatie de la 6,4% la 1,1%). Prima TV a fost ceva mai agresiva in lansari, fiind prima statie care a lansat si grila de vara. si National a fost „pe val”.Mi-au placut proiectele media (si programele) „StarLifestyle”, „Vreau sa fiu mare” si „Jurnal de Calatorie”. Am remarcat „amuzantele” situatii conflictuale dintre TVR 1 si TVR 2 de genul Romania Finlanda pe TVR 1, cu audienta de 16,1%, versus gimnastica masculina pe TVR2 cu 4,8% (pe 17 august). Am remarcat si meciul lui Doroftei cu Gatti, care la ora 4:00 dimineata a adus la TVR 1 o audienta medie de 4,5% in intervalul 4:00 7:00, cu varf de opt puncte la ora de difuzare a meciului (5:50).Cel mai vizionat program al verii a fost finala campionatului european, Grecia Portugalia, cu o audienta de 23,2%, un reach de 7.580.000 de persoane si o cota de piata de 55,6%. Oricum, topul programelor pe timpul verii a fost dominat de programele de sport si muzica de la TVR.Sa ne uitam si la topurile cheltuielilor publicitare. In pofida vremii mai putin prietenoase acestei categorii, berea a ramas pe primul loc. RomTelecom a intrat in forta in aceasta vara cu mai multe campanii in paralel. Am remarcat Danone, constant in top 5 advertiseri si, nu in ultimul rand, ProTV in capul listei statiilor cu cele mai mari vanzari publicitare pe intreaga perioada a verii.Inceputul toamnei anunta o competitie acerba pe TV. O toamna a productiilor locale, a innoirilor de imagine si a unor noi jucatori. Se vorbeste de o noua grafica la ProTV (mie personal si cea de pana acum mi-a placut). Prima TV are o noua fata, are acelasi varf de lance (Carcotasii), dar o mai mare variatie in „sustinatori”: revin „Copiii si lucrurile trasnite” cu Iantu, se promoveaza puternic programul 70’s tot cu Iantu si talk-show-uri.A venit N24 (dar nu-l vad inca nici pe sticla, nici in rapoartele TNS-AGB) si ar trebui sa vina si Antenele. Se anunta schimbari in bine la Realitatea TV (de notat buna performanta a statiei anul acesta).Va fi si o toamna a alegerilor. Rezultatele sondajelor politice curente ne indreptateste sa credem ca vom asista la o campanie de comunicare mult mai activa decat acum patru ani, cand piata de media nu a fost deloc afectata de investitiile in campania electorala nationala.Lupte acerbe se vor da pe zile si intervale orare, cu programe consacrate sau puternic mediatizate „new entries”. Teo revine sa revendice pozitia de lider pe intervalul orar 17-19 (unde Prima TV a castigat frumos pe perioada verii), revin in forta baietii de „La Bloc”, iar Tuca s-a intors la o ora „mai curata” de talk-show (la 23,00, dupa stiri), inca din august, chiar suprapus cu transmisiunile olimpice. Revin si succesele de prime time ale Antenei 1 si TVR: „Folclorul”, „Din Dragoste”, „Ciao Darwin”, „Divertis”, „Surprize”, „Iarta-ma” – potentiali lideri ai intervalelor orare in care se difuzeaza (unele demonstrandu-si anduranta de ani buni, altele succesul oportunist, dar sustinut si-n timpul verii).In prime time, productiile locale de succes vor lupta cu filme super cotate. La o asa piata bogata in televiziuni, pachetele de filme s-au impartit. Folosindu-se si de imaginea puternica de statie TV cu cele mai bune filme (vezi studiile de piata din primavara), ProTV merge in continuare cu un prime time puternic axat pe filme. Titlurile vor conta. Este anuntata si venirea mult-mediatizatei telenovele autohtone, dar si primul serial politist romanesc. La Media Pro.Fotbalul s-a impartit. Antena 1 a luptat pentru fotbal si barbati, asa incat difuzeaza Divizia A, dar si ceva fotbal international. Champions League continua pe ProTV. Fara Divizia A, ProTV renunta la cel mai vechi talk-show al sau: „Procesul Etapei”. Este un moment bun de imagine pentru Antena 1 cu „Recursul Etapei”, dar acolo va exista un potential de audienta de fructificat de catre ProTV. Sezonul de toamna la TV este aici. Ati avut curiozitatea sa numarati cate statii de televiziune avem? Sunt 19 statii comerciale, monitorizate de serviciul TNS-AGB. si numarul continua sa creasca!
Cum si-au petrecut televiziunile vacanta de vara

16 septembrie 2004, 12:00
Ultima modificare în 16 septembrie 2004, 15:00
primavara agitata in care oamenii acestei industrii (clienti, agentii, furnizori) au tras din greu.A fost vara TVR, marcata de rebrandare, Euro 2004, Cerbul de Aur (frumos plasat in iulie, intre cele doua competitii sportive), Olimpiada, Divizia A si de meciurile de calificare ale echipelor romanesti de fotbal in cupele europene. In consecinta, am avut programe de audienta (chiar mai mari decat in sezon), care au influentat major atat evolutia cheltuielilor de publicitate, cat si grilele celorla
Etichete: arhiva
Publicat in categoriile: Arhiva
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Publicat in categoriile: Arhiva
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Pentru comentarii sau drept la replică, ne puteți contacta pe pagina noastră de Facebook