Greutate Companiile se extind. Au nevoie de sedii noi, cu birouri mai spaţioase. Pe „spatele“ lor se dezvoltă afaceri din ce în ce mai profitabile. Un astfel de exemplu îl reprezintă firmele care se ocupă de relocări. Trebuie să te muţi, iar gândul la durerile de spate şi la „recunoştinţa“ pe care ţi-o vor purta prietenii pe care i-ai pus „să coboare pe scări pianul“ nu-ţi dă pace? Ţi-e teamă că o să spargi vazele şi bibelourile
Greutate Companiile se extind. Au nevoie de sedii noi, cu birouri mai spaţioase. Pe „spatele“ lor se dezvoltă afaceri din ce în ce mai profitabile. Un astfel de exemplu îl reprezintă firmele care se ocupă de relocări.
Trebuie să te muţi, iar gândul la durerile de spate şi la „recunoştinţa“ pe care ţi-o vor purta prietenii pe care i-ai pus „să coboare pe scări pianul“ nu-ţi dă pace? Ţi-e teamă că o să spargi vazele şi bibelourile moştenite de la soacră? Ţi-e teamă că taximetristul pe care l-ai chemat o să te „jupoaie“ de jumătate din salariu? Ca să scapi de toate grijile, poţi apela la una din numeroasele firme de mutare/relocare care au apărut pe piaţa românească.
Cu doi ani în urmă, bucureşteanul Florin Mărăcine şi asociatul lui s-au gândit că trebuie să se apuce de afaceri: „Am început să căutăm un domeniu în care să avem cât de cât succes. La acea vreme, numărul firmelor de mutări/relocări era relativ mic, şi am hotărât să intrăm pe această nişă“. Aşa a apărut firma XMoveTrans care, deşi nu se poate lăuda cu tradiţie pe piaţă, a reuşit să „mute“ câteva sute de oameni şi multe firme private şi de stat. La început, firma oferea servicii doar în Bucureşti, dar, datorită cererii, s-a extins. „Efectuăm mutări pe întregul teritoriu al ţării şi în statele învecinate: Bulgaria, Ungaria şi Moldova. Acum încercăm să acoperim o arie cât mai mare – cel puţin toate ţările europene“, susţine Mărăcine.
Firmele sunt cele care apelează cel mai des la astfel de servicii. „Ponderea mai mare a clienţilor-companii se datorează şi faptului că acest tip de servicii este relativ necunoscut în rândul persoanelor fizice“, explică Adrian Tudorache, directorul comercial al AEON Mutări.
Companiile sunt „clienţii de aur“
De altfel, companiile sunt şi mult mai receptive, principalul motiv fiind că nu se mai văd nevoite să-şi „terorizeze“ angajaţii cu tot felul de sarcini care nu au nicio legătură cu fişa postului. „Nu ne pricepem la toate. Aşa cum clienţii noştri apelează la noi pentru servicii de comunicare/creaţie, aşa şi noi suntem obişnuiţi să lucrăm cu profesionişti. Astfel, ne asigurăm că rezultatul este cel dorit, salvând atât timp preţios, cât şi resurse importante“, explică Laura Tampa, managing director al companiei de publicitate Grey, motivul pentru care a apelat la o firmă specializată când, în cursul acestei luni, s-a mutat într-un sediu nou. „În plus, compania a pus la dispoziţie toate instrumentele necesare: cutii pentru bunuri, cutii de transporturi pentru componentele IT&C, lift exterior pentru coborârea tuturor materialelor, încărcare, transport, descărcare la noua locaţie, ansamblare birouri şi remedieri defecţiuni“, detaliază Laura Tampa.
Raiffeisen Bank apelează des la serviciile firmelor de mutări şi, pentru a alege cele mai bune oferte, are o procedură bine stabilită: „Firmele sunt alese pe baza analizei de oferte. Pentru selecţie, utilizăm o bază de date permanent actualizată, în care înregistrăm toate ofertele. Calitatea prestaţiilor este evaluată şi constituie un criteriu de selecţie pentru viitor“, spune Constantin Marin, directorul adjunct al Direcţiei Logistică. Tariful unui astfel de serviciu diferă în funcţie de mai mulţi factori: volumul bunurilor relocate, etajele de unde se mută clientul, distanţa între locaţii, materialele de protecţie necesare şi fragilitatea obiectelor mutate. „Cel mai important este volumul total al elementelor ce urmează a fi mutate. Acesta dictează în proporţie de 80% stabilirea preţului. Tot volumul ne permite să estimăm timpul în care se realizează o mutare“, spune Theodor Popa, director executiv Allied Pickfords România, filiala uneia dintre cele mai mari companii de profil din lume.
Compania de consultanţă Coface s-a mutat anul acesta într-un sediu nou. „Valoarea contractului a fost de 6.500 de euro. A fost cea mai bună ofertă pe care am primit-o. Am fost destul de mulţumiţi de echipa trimisă. Nu s-a întâmplat niciun accident în timpul transportului, iar fiecare angajat şi-a regăsit lucrurile în locurile stabilite“, susţine Silvia Săndulescu, office manager în cadrul companiei.
Preţul variază în funcţie de zonele ţării, dar şi de firma care realizează mutarea. „La noi, tariful este acelaşi, îndiferent de câte «cravate» are clientul. Este de 150 de lei pe oră şi include manipularea efectuată de o echipă de patru oameni, transportul şi asigurarea“, spune Sergiu Feleaga, administratorul firmei braşovene FaberKron. În Bucureşti, o companie cu 100 de angajaţi plăteşte, în medie, pentru o mutare, un preţ cuprins între 4.000 şi 5.000 de euro.
Cât costă o mutare?
TARIFE În funcţie de zonele în care are loc relocarea, de volumul şi specificul bunurilor „cărate“, o companie trebuie să plătească un tarif cuprins între câteva sute şi câteva zeci de mii de euro (în cazul relocărilor internaţionale). O companie medie, cu 20 de angajaţi, plăteşte pentru acest serviciu aproximativ 1.000 de euro.
TIMP Mutarea companiilor medii se poate face în mai puţin de o zi, în timp ce companiile mai mari trebuie să aştepte două-trei zile. De exemplu, mutarea companiei Grey, care are peste 130 de angajaţi, s-a realizat într-un weekend.
ASIGURARE Companiile de profil încheie, de obicei, asigurări de răspundere civilă pentru manipulare şi transport. Pentru bunuri fragile sau cu riscuri mari, clientului i se recomandă o asigurare suplimentară.